El FC Barcelona ha confirmat aquest dilluns a través d'un comunicat el pitjor dels pronòstics possibles de la greu lesió d'Aitana Bonmatí. La doble guanyadora de la Pilota d'Or, amb una fractura al peroné de la cama esquerra, no ha pogut eludir el quiròfan, per la qual cosa el temps de recuperació serà llarg, d'un mínim de 4 mesos de baixa.
"Les proves realitzades aquest dilluns a la jugadora del primer equip Aitana Bonmatí han confirmat que pateix una fractura transindesmal del peroné a l'altura del turmell esquerre. El tractament serà quirúrgic i es realitzarà demà dimarts a càrrec del doctor Antoni Dalmau a l'Hospital de Barcelona, sota la supervisió dels Serveis Mèdics del Club. En finalitzar la intervenció es facilitarà un nou comunicat mèdic", ha comunicat el Barça.
❗️[COMUNICAT MÈDIC]
— FC Barcelona Femení (@FCBfemeni) December 1, 2025
▶️ Les proves realitzades aquest dilluns a la jugadora del primer equip Aitana Bonmatí han confirmat que té una fractura transindesmal del peroné a nivell del turmell esquerre. El tractament serà quirúrgic i es realitzarà demà dimarts a càrrec del doctor… pic.twitter.com/ssiyENqaAD
Aitana Bonmatí, un mínim de 4 mesos de baixa
Totes les alarmes es van encendre diumenge a la tarda, quan la RFEF va anunciar que Aitana Bonmatí havia d'abandonar la concentració de la selecció espanyola per una lesió a la cama esquerra que la jugadora s'havia produït durant un entrenament, "després d'un mal suport en una acció fortuïta". El diagnòstic va ser de "fractura al peroné esquerre", encara que la situació real de la cama de la jugadora no es coneixeria fins que se sotmetés a unes proves més exhaustives.
La gran esperança és que la fractura fos neta i que no afectés el turmell, cosa que permetria un tractament conservador. Malauradament, la lesió és més greu i Aitana Bonmatí haurà d'operar-se, cosa que augmenta el temps de recuperació fins als 4 mesos o, cosa que és el mateix, que el Barça es queda sense la seva jugadora més important fins a la primavera, per la qual cosa només disposarà d'ella per al tram final de la temporada.
❗️[COMUNICADO MÉDICO]
— FC Barcelona Femení (@FCBfemeni) December 1, 2025
▶️ La jugadora del primer equipo Kika Nazareth tiene un esguince del ligamento lateral interno del tobillo izquierdo producido durante el partido disputado con la selección de Portugal el pasado viernes. El tiempo de recuperación será alrededor de tres semanas. pic.twitter.com/tVsjC1Nu00
Kika Nazareth, 3 setmanes de baixa
La lesió d'Aitana Bonmatí no és l'única que ha patit una jugadora del Barça en aquesta aturada pels partits de seleccions, ja que també ha hagut de tornar a Barcelona Kika Nazareth, que va abandonar entre llàgrimes l'amistós que estava disputant amb Portugal contra els Països Baixos, en el seu cas per una lesió al turmell. Tal com ha informat el Barça, la portuguesa estarà 3 setmanes de baixa per un esquinç al turmell.
"La jugadora del primer equip Kika Nazareth pateix un esquinç del lligament lateral intern del turmell esquerre produït durant el partit disputat amb la selecció de Portugal divendres passat. El temps de recuperació serà d'unes tres setmanes".