Claudio Domenicali és el gran líder de Ducati. Encara que no aparegui tant per les càmeres de televisió com Davide Tardozzi o Gigi Dall’Igna, ell és l’home més important dins de l’estructura, i l’encarregat de prendre les decisions més importants. Sempre té l’última paraula, i ningú s’atreveix a discutir-li. I no pot amagar que existeix un clima de tensió i de preocupació màxima per culpa de Marc Márquez.

Curiosament, ell va ser una de les poques persones que es van oposar a l'arribada de l'ilerdenc. No volia que perjudiqués Francesco Bagnaia, i tenia la por que pogués crear un mal ambient al box. Abans, es mostrava partidari d'apostar per la continuïtat d'Enea Bastianini, o d'ascendir Marco Bezzecchi, o, en especial, a Jorge Martín, que havien fet mèrits amb les seves actuacions als equips satèl·lits. Però va acabar canviant d'opinió.

Jorge Martín pelo largo
Jorge Martín 

Va valorar l'increïble efecte mediàtic que tindria l'arribada d'algú amb la repercussió, el talent i l'experiència del de Cervera, i ara celebra el seu fitxatge. No es van equivocar, i ha signat un any memorable, amb algunes actuacions estel·lars, i demostrant la seva superioritat. Ha conquerit de nou el trofeu de MotoGP per a la marca de Borgo Panigale, i ha maquillat les limitacions de la Demosedici, que ja no és tan superior a la resta de motos.

Márquez s'ha convertit en el nou referent del Ducati Lenovo Team, on estan encantats amb ell. Ha conquerit tots els treballadors gràcies al seu compromís, el seu esforç i el seu caràcter, i ha aconseguit eclipsar ‘Pecco’, convertint-se en el pilot número 1 de la fàbrica de Bolonya. Domenicali s'ha enamorat a poc a poc de Marc, i per aquesta raó, ara pateix en silenci per les conseqüències que pot tenir la seva última lesió.

Pecco Bagnaia Ducati
Pecco Bagnaia

Perquè no s'ha recuperat a la velocitat que estava prevista, i ha hagut de passar pel quiròfan per solucionar les seves molèsties. Un contratemps que l'obligarà a estar de baixa durant uns quants mesos, i que posa en perill l'evolució de la moto.

Domenicali tem que Márquez no es pugui recuperar al 100% per a l'inici del campionat

La prioritat, evidentment, és que Márquez es recuperi al 100%, sense cap seqüela, per evitar que es repeteixi un nou cas com el del 2020, quan es va perdre tota la temporada, i també va tenir recaigudes el 2021 i el 2022.

Però Domenicali es tem que Marc no pugui arribar a temps per iniciar la següent edició de MotoGP, començant en desavantatge amb els seus rivals.