Els tests de Bahrain que van començar aquest darrer dimecres no deixen de ser la primera presa de contacte entre els pilots i el món real. Fins ara, tot havien estat simulacions, auguris, però poques proves congruents, i encara que els tests, ja acabats el seu segon dia, tampoc ho siguin, a mesura que els pilots fan kilòmetres, els cronos es comprimeixen i cadascú s'apropa al seu lloc.

En aquest sentit, els grans parèntesi d'aquesta segona jornada han estat Fernando Alonso i Max Verstappen, dos dels pilots cridats a estar entre els millors que avui, en el cas de l'asturià, poques voltes ha fet, mentre que el neerlandès ni tan sols ha sortit del box. No obstant això, de la mateixa manera que aquest dimecres ja es va avançar que Verstappen venia ficant por i que Aston Martin anticipava grans sensacions, aquest dijous el qui ha estat una grata sorpresa ha estat Carlos Sainz.

Carlos Sainz tests Baréin / Foto: Europa Press
Carlos Sainz, durant els tests d'aquest dijous a Bahrain / Foto: Europa Press

Carlos Sainz, a dues dècimes de la pole de Bahrain 2023

L'espanyol de Ferrari s'enfronta a una temporada que no serà gens fàcil per a ell. Sap que des de Maranello s'han decidit per Lewis Hamilton de cara a la pròxima temporada, però la seva labor s'ha de limitar a la professionalitat i, a poder ser, remuntar aquella diferència de només 6 punts que el va fer quedar per darrere de Leclerc en la general de 2023.

Sigui com sigui, els primers compassos de temporada han estat molt positius per a Sainz. Primerament, perquè ha fet el millor temps del cap de setmana amb un brutal 1:29.921, un crono que és només 2 dècimes més lent que la pole de 2023. A tot això, s'espera que els temps encara hagin de caure, sent una incògnita la carga de combustible que duia l'SF24 aleshores i, sobretot, que el traçat de Bahrain té molt marge de millora.

De cara a l'estrena de la temporada, l'asfalt presentarà unes condicions pràcticament ideals, engomat i preparat perquè el show de la Fórmula 1 obri el seu teló. Mentrestant, considerant que la diferència de temps entre el pneumàtic C4 de Carlos i el C3 de Checo Pérez i el seu segon millor temps, és d'aproximadament 7 dècimes, tot apunta que, a una volta, Ferrari seguirà competint per poles.

Molts 'tifosi' saben que s'ha sigut injust amb Carlos Sainz

I mentre l'escuderia vermella ha deixat clara que la seva aposta és Leclerc per acompanyar Hamilton en el seu binomi de 2025, molts 'tifosi' saben que s'ha sigut injust amb Carlos Sainz. Ara, però, queda que el madrileny demostri sobre l'asfalt que mereixia la renovació tant o més que el monegasc.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!