L'arribada de Carlos Sainz a Williams va generar una enorme expectació, i prometia ser l'inici d'una història preciosa. Buscava reivindicar-se després que en Ferrari decidissin fer-lo fora per la porta del darrere, malgrat les seves bones actuacions, i ho van fer sense previ avís. Perquè el pilot espanyol es va haver d'assabentar per la premsa, quan es va anunciar el desembarcament de Lewis Hamilton procedent de Mercedes, un dels moviments més sonats de la història.
El '55' va tenir moltes ofertes per triar el seu pròxim equip en la Fórmula 1, gràcies al seu bon treball a l'escuderia italiana, sent un company perfecte per a Charles Leclerc en tot moment. I va ser vinculat a Alpine o a Haas, encara que la seva prioritat era acabar en Red Bull, ocupant el seient que Sergio 'El Checo' Pérez va deixar lliure. Tanmateix, mai no va arribar l'oferta que esperava, i això va provocar que s'acabés decantant per la marca anglesa.

Una aposta atrevida, encara que des de Williams li havien garantit que tindria un cotxe competitiu, i que seria capaç d'acabar entre els 10 primers classificats de manera regular, i fins i tot lluitar per podis en alguns circuits. Va ser el reemplaçament de Franco Colapinto, que va deixar una gran imatge durant els mesos que va estar, i el madrileny esperava fer un gran tàndem al costat d'Alexander Albon, que ja té una dilatada experiència.
A més, les primeres sensacions de Sainz amb el FW 47 durant els tests de pretemporada van ser molt positives. Va aconseguir uns temps increïbles, i estava en les apostes per ser una de les grans revelacions de la temporada en 'El Gran Circ'. Però, per desgràcia, les coses no han anat com s'esperava, i va tardar molt més del previst a aconseguir el seu primer punt. I en cap moment no ha aconseguit ser tan competitiu com esperava.

S'ha hagut de conformar amb aconseguir algun punt de tant en tant, i patint molt. I en les últimes setmanes, s'han quedat per darrere d'altres escuderies, que sí que han portat actualitzacions i millores que han funcionat.
Sainz ja es planteja deixar Williams a final de curs
Sainz s'ha mostrat molt decebut amb el projecte que hi ha en Williams, i després dels problemes mecànics que ha tingut el cotxe en els últims Grans Premis, la seva paciència està al límit.
Fins al punt que ja s'ha començat a plantejar la possibilitat de canviar d'aires quan finalitzi el present curs, encara que té contracte fins a finals de 2026.