El Gran Premi de Mònaco és la carrera més llegendària de la Fórmula 1. El seu traçat urbà és espectacular. El problema és que la cursa perd gran part la seva emoció si les condicions meteorològiques són favorables, si no plou, ja que avançar és pràcticament impossible. I aquesta ha estat precisament la situació que s'ha viscut aquest diumenge. Sense avançaments reals, hi ha hagut de provocats, com a estratègia d'equip, unes decisions que no són il·legals amb el reglament en mà, encara que no estan gens bé vistos.
"El problema de Mònaco és que no es pot avançar i que en pots conduir 3 o 4 segons del ritme que tu pots fer i encara no avançar-te mentre corris als llocs que cal córrer. Per tant, per a mi és més el problema que Mònaco et permet manipular la cursa de la manera que tu vols", ha afirmat Carlos Sainz després de la carrera. "La gent manipula la cursa amb ritmes, com hem fet nosaltres. No hem corregut una carrera, hem fet el que hem volgut".
����️ Carlos Sainz, molt dur contra l'esdevingut a Mònaco
— DAZN Espanya (@DAZN_ES) May 25, 2025
"La gent manipula la carrera|cursa amb ritmes, com hem fet nosaltres. No hem corregut una carrera|cursa, hem fet el que hem querido"#MonacoDAZNF1 �������� pic.twitter.com/Lj1PldnlbO
Sainz reconeix l'estratègia per al tràmit de les 2 parades
El xou ha començat molt aviat, per mediació de Racing Bulls, amb Lawson retardant al grup per permetre que Hadjar parés 2 vegades. "A nosaltres ens l'han manipulat al principi amb Lawson, que ha aconseguit rodar 40 segons més lent del que podia anar, perquè Hadjar parés dues vegades, després jo he aconseguit uns altres 40 segons més lent perquè Alex parés dues vegades i després Alex ha anat 40 segons més lent perquè jo parés dues vegades", ha reconegut Carlos Sainz.
"Així que allà teniu una mica el resultat de, al final, el problema que té Mònaco en aquests moments i aquesta llacuna una mica al reglament que et permet manipular la carrera d'aquesta manera a favor dels teus companys d'equip i que cada any els equips exploten més. Jo ho vaig fer amb McLaren el 2019, on Lando em va ajudar a acabar setè aquesta cursa gràcies al que va fer, però des d'aleshores cada any es fa més".

Sainz: "Com a esport... l'hem de mirar"
Per intentar solucionar aquest problema, la FIA va posar l'obligatorietat d'entrar en boxes un mínim de 2 vegades, una norma a què els equips li han trobat solució. "És molt més greu forçar un accident a algú, però l'esperit és el mateix: estàs manipulant la cursa, manipulant el resultat i això és el que et permet Mònaco i això és el que crec que com a esport... l'hem de mirar i assegurar-nos que no es pot fer perquè és molt obvi, el que ho va fent és realment obvi", ha analitzat Sainz.
"No fa falta anar erràtic, amb anar una miqueta més a poc a poc, que és superfàcil en F1, anar 3 segons més lent i que no et passin a Mònaco".