Carlos Sainz s'ha convertit en el pilot líder de Ferrari, la veritable esperança de l'escuderia italiana d'apropar-se a Red Bull. El madrileny, de fet, ha estat l'únic capaç de pujar a dalt de tot del podi, a Singapur, una victòria de molt prestigi que va tornar al Cavallino Rampante a la màxima glòria. El gran problema és que Sainz continua rebent un tracte inferior dins de l'equip. L'estratègia principal sempre és la de Charles Leclerc, el que ha provocat que a Sainz l'hagin perjudicat en més d'una ocasió, generant discussions i enutjos de l'italià.

I ara, amb Sainz amb 150 punts en la classificació general, 15 més que Leclerc, i a la caça de Fernando Alonso (174) i de Lewis Hamilton (190), han sortit a la llum els salaris de tots els pilots de la graella de la Fórmula 1, un llistat que deixa en molt mal lloc a Carlos Sainz, que ha certificat que cobra just la meitat que el seu company d'equip, un fet més que sorprenent que posa encara més en risc la continuïtat del madrileny en Ferrari.

Max Verstappen Carlos Sainz Charles Leclerc Monza qualy GP Itàlia / Foto: EFE
Carlos Sainz, al costat de Max Verstappen i Charles Leclerc / Foto: EFE

Carlos Sainz, menystingut per Ferrari

El portal Sporting News ha publicat el salari dels pilots de la Fórmula 2023, una llista en la qual destaca Max Verstappen, el líder absolut de la competició. El neerlandès, que acaba de renovar, percebrà una quantitat estimada de 55 milions d'euros, per sobre de Lewis Hamilton, que amb 35 milions era fins ara el pilot més ben pagat. S'ha produït, doncs, un calc del qual succeeix sobre la pista, en la qual Verstappen ha agafat el relleu de Hamilton com a gran estrella de la Fórmula 1.

I és aquí on arriba la gran sorpresa, ja que el tercer pilot més ben pagat de la graella és ni més ni menys que Charles Leclerc, el company de Carlos Sainz, que cobra una xifra estimada de 24 milions d'euros. Li segueix Lando Norris, líder de McLaren, amb 20 milions, mentre que el 5è és Carlos Sainz, amb 12 milions, just la meitat que el seu company d'equip i que supera en la classificació general. Aquest fet és un argument més per al pilot madrileny, que se sent menyspreat per Ferrari en diversos aspectes.

Fernando Alonso Aston Martin GP Hungra seriós / Foto: EFE
Fernando Alonso, pilot d'Aston Martin de Fórmula 1 / Foto: EFE

Fernando Alonso, a la zona baixa de la classificació

Una altra de les sorpreses de la llista és la posició de Fernando Alonso, que durant gran part de la temporada ha estat l'animador de la competició i que en aquests moments és el 4t en la classificació general, només superat per Verstappen, Checo Pérez i Lewis Hamilton. L'asturià "només" cobra 5 milions d'euros, la meitat que Bottas, per exemple, i per darrere de Checo Pérez (10), George Rusell (8) i Esteban Ocon (6). Alonso, de fet, cobra el mateix que pilots amb moltíssim menys caixet d'ell, com Gasly i Magnussen.

A diferència de Carlos Sainz, Fernando Alonso entén que la situació econòmica d'Aston Martin no és al nivell de Red Bull, Mercedes o Ferrari, encara que a canvi de cobrar menys espera que l'escuderia continuï fent passes endavant en la lluita per entrar en l'elit.