Fernando Alonso no està portant bé els moviments que s'han produït al mercat de la Fórmula 1 i que l'han obligat a renovar amb Aston Martin. El pilot asturià tenia l'esperança de fitxar per Red Bull, de tenir a les seves mans el volant d'un cotxe competitiu que li permetés tornar a tocar podi i, a més, poder guanyar carreres, l'anhelada 33.

A l'hora de la veritat, tanmateix, Alonso ha viscut una situació molt diferent. El primer cop va ser el fitxatge de Lewis Hamilton per Ferrari, com a substitut de Carlos Sainz. L'asturià veia amb bons ulls tornar a l'escuderia italiana, on es va quedar amb la mel als llavis, però Ferrari va preferir Hamilton.

Fernando Alonso Aston Martin Foto EFE
Fernando Alonso, pilot d'Aston Martin / Foto: EFE

Carlos Sainz li treu el volant a Alonso

Amb la porta de Ferrari tancada, Alonso va obrir dos més, la de Red Bull i la de Mercedes. La preferència era ser el company de Verstappen, ser el substitut de Checo Pérez, però aviat va veure com l'elegit no seria ell. El neerlandès no volia tenir competència a prop, a la qual cosa s'ha afegit una millora de Sergio Pérez, que podria acabar renovant.

El cop definitiu va ser el preacord al qual han arribat, segons informen des d'Itàlia, Carlos Sainz amb Mercedes. Sense volants de nivell disponibles, Fernando Alonso va acceptar renovar amb Aston Martin, on continuarà sense ser competitiu, ja que l'equip britànic no han evolucionat el cotxe com s'esperaven.

Carlos Sainz triumfo Austràlia / Foto: EFE - Joel Carrett
Carlos Sainz, després de guanyar el GP d'Austràlia / Foto: EFE - Joel Carrett

Fernando Alonso, amb la vista posada en el 2026

A Fernando Alonso, doncs, no li queda més remei que aguantar a Aston Martin dues temporades més, fins i tot el 2026, i llavors buscar un millor volant, aprofitant que els canvis en la reglamentació de la FIA el canviarà tot. A més, apareixerà en escena Audi, que té un gran projecte.

En aquest sentit, Fernando Alonso podria buscar un fitxatge amb doble sentit, ja que també aspira a competir en el Ral·li Dakar, per la qual cosa podria fer un any en la Fórmula 1 amb Audi i després passar al Dakar, amb el mateix equip, que aquest any ha aconseguit l'èxit en el ral·li amb Carlos Sainz sènior al volant.