Carlos Sainz va viure de nou un cap de setmana realment complicat en el Gran Premi d'Itàlia. Encara que es va quedar molt a prop de poder puntuar, finalment va acabar en l'onzena posició, a poc menys d'un segon d'Isack Hadjar. I va haver d'acceptar com una altra vegada pilots que a priori tenen un cotxe inferior obtenen un millor resultat que ell, com és el cas de Gabriel Bortoleto. Però el que li fa més mal és viure constantment l'ombra del seu company al box de Williams.

Quan l'escuderia britànica va convèncer el '55' per firmar el seu contracte, li van garantir que seria l'estrella de l'equip, i la referència del projecte. Estava destinat a ser el líder, encara que la realitat ha estat molt diferent. Perquè en tot moment s'ha vist superat per Alexander Albon, que està completant un any espectacular, i és un habitual entre els 10 primers classificats, ocupant un meritori setè lloc en la classificació general de pilots de Fórmula 1.
El madrileny, en canvi, és divuitè, un fracàs estrepitós per a algú que venia d'estar lluitant per podis i per victòries de manera freqüent durant la seva etapa en Ferrari. No s'ha acabat d'adaptar al cotxe en cap moment, encara que també s'ha intentat defensar, assegurant que li van prometre moltes coses que no s'han complert, i que han donat prioritat al pilot tailandès abans que a ell, dissenyant unes millors estratègies, i donant-li més material per provar.

Sainz està realment disgustat per com van les coses en la seva aventura en Williams, com és normal, i això ha provocat que es comenci a parlar sobre el seu futur. I és que no suposaria cap problema fer les maletes en finalitzar aquest any, malgrat que encara tingui un contracte vàlid fins a finals de 2026. I ja ha advertit la fàbrica d'Oxfordshire que tan sols hi ha una manera de convèncer-lo perquè es quedi i respecti el seu vincle.
I és millorar radicalment el rendiment del cotxe, i portar moltes peces noves que permetin ser més competitius.
Sainz espera que Williams es beneficiï del canvi de normativa
Com tothom sap, el següent any s'implementarà un important canvi de normativa en la F1, que provocarà que totes les escuderies comencin de zero. I Sainz espera que Williams es beneficiï d'això, i pugui crear un cotxe capaç d'aspirar a grans coses.
Altrament, optarà per dir adeu.