Després de sis anys al capdavant del Barcelona Open Banc Sabadell, David Ferrer deixa el seu càrrec com a director esportiu. Una decisió meditada de fa bastant temps i que s'ha comunicat oficialment el dia abans d'acabar la 72a edició del torneig a les pistes del Reial Club de Tennis Barcelona (RCTB). Així doncs, final d'un cicle al torneig ATP 500 sobre terra batuda que es disputa a la capital catalana.

Final de l'etapa de David Ferrer a Barcelona

"Han estat sis anys al capdavant del torneig ATP 500 en els quals la il·lusió, el compromís i l’intens treball realitzat per Ferrer han portat el Barcelona Open Banc Sabadell-Trofeu Conde de Godó a cotes encara més altes fins a liderar el canvi més recent d’un quadre de 48 jugadors a un quadre final de 32", afirma el torneig en el comunicat. A més, es destaca que amb Ferrer dirigint el torneig es va viure la cancel·lació del tennis per primera vegada a la història per culpa de la pandèmia de la covid.

I és un canvi que posa punt final a la llarga vinculació de David Ferrer amb el torneig, que va començar com a jugador i que ha continuat amb el seu paper als despatxos. "El seu amor per aquest torneig ha estat una constant a la seva vida: com a nen, quan el visitava cada any; com a jugador, amb les seves quatre finals perdudes i com a director esportiu, faceta en la qual ha descobert la feina que hi ha darrere d’una gran competició com aquesta i que ha realitzat sense descans", s'afegeix en el text.

David Ferrer confessa estar "molt agraït al RCTB-1899 per haver-me donat l’oportunitat". "Es tanca una etapa per a mi i en comença una altra de nova", afegeix l'extennista.

El final definitiu d'aquesta etapa serà aquest diumenge dia 20 d'abril, que conclourà amb les finals del Barcelona Open Banc Sabadell. "Em sento molt satisfet d’haver-ho fet i m’emporto grans amics", acaba reconeixent Ferrer.

David Ferrer presentación Barcelona Open Banc Sabadell 2023 / Foto: Roser Gamonal
David Ferrer, en una imatge d'arxiu / Foto: Roser Gamonal

Esperant el campió del 2025

I el seu adeu podria ser el millor possible, amb una nova victòria de Carlos Alcaraz. El tercer títol del tennista murcià està en joc i podria ser el millor final de tots. El que queda per saber és com acabarà la competició d'enguany.

Sense el vigent campió, amb l'eliminació de manera inesperada de Casper Ruud aquest passat divendres, la idea és tancar el torneig amb espectacle. I això només ho poden fer Carlos Alcaraz, Arthur Fils, Holger Rune i Karen Khachanov, els jugadors que ja estan classificats per a les semifinals del torneig barceloní.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!