Un dels grans errors que el Barça ha comès durant els últims anys és haver deixat escapar l'oportunitat de reclutar Andrey Santos en el seu moment, quan era un complet desconegut. Havia destacat en les categories inferiors de la selecció brasilera i de Vasco Da Gama, arribant fins i tot a refermar-se al primer equip quan tan sols era un adolescent, i això va provocar que André Cury recomanés el seu fitxatge.

Però Deco i Joan Laporta no acabaven de tenir clara aquesta incorporació, encara que tan sols fos necessari pagar 1,5 milions d'euros, i mesos més tard va acabar comprometent-se amb el Chelsea per una xifra molt més elevada, de 12 'quilos', després d'haver-se convertit en una de les grans promeses del futbol sud-americà. Tanmateix, encara no ha tingut l'oportunitat d'estrenar-se amb la samarreta de l'entitat londinenca.

andrey sants brasil @04Andrey
Andrey Santos

Perquè va romandre a préstec al Brasil, i després va aterrar a préstec en el Nottingham Forest, on els 'blues' esperaven que s'adaptés a la Premier League, i fes mèrits per guanyar-se un lloc. No obstant això, no va acabar de triomfar, i l'anterior estiu va recalar a les files del modest Estrasburg, que també és propietat de Todd Boehly. I en la Ligue1 ha acabat per explotar tot el seu potencial, i ha completat un any per al record.

Ha estat una de les grans estrelles del seu equip, que s'ha quedat molt a prop de classificar-se a competicions europees, i ha arribat a ser el capità malgrat jugar a préstec, i de tenir únicament 20 anys. El seu valor de mercat no ha deixat d'augmentar, una cosa totalment lògica, veient que ha estat capaç d'anotar un total d'11 gols i de cinc assistències entre totes les competicions. I ja hi ha equips molt interessats en ell.

Andrey Santos

A priori, hauria de realitzar la pretemporada a les ordres d'Enzo Maresca, i fins i tot disputarà el Mundial de Clubs, però no es descarta traspassar-lo, ja que Santos té ofertes d'uns 60 milions d'euros.

El Barça continua tenint Santos a l'agenda

Un dels conjunts que no ha perdut detall de la progressió de Santos és el Barça, que no s'ha oblidat d'ell. Deco ha quedat meravellat amb les seves actuacions, i es penedeix de no haver apostat pel seu fitxatge.

El problema és que el preu que el Chelsea demana provoca que sigui un objectiu pràcticament impossible per a Laporta.