El Barça ha notificat les mesures que durà a terme en la seva lluita contra la revenda d'entrades i l'ús fraudulent dels abonaments. Josep Vives, portaveu del club, ha comparegut en roda de premsa per anunciar una querella criminal contra les xarxes de frau i revenda i les sancions a les quals s'hauran d'enfrontar els socis que van ajudar a falsificar un total de 2.822 entrades per al partit de Lliga 2017/18 contra el Reial Madrid al Camp Nou.

La Comissió de Disciplina del Barça, òrgan que té la funció d'exercir i aplicar la potestat disciplinària del club, ha mogut fitxa i ja ha convertit en accions reals l'estratègia del Barça per posar punt i final, o almenys intentar-ho, a l'ús fraudulent dels carnets.


D'una banda, Vives, que ha remarcat que "la voluntat del club és acabar amb les xarxes organitzades d'una forma contundent", ha explicat que l'entitat interposarà una querella contra les mateixes, però no ha volgut revelar contra qui la faran exactament per evitar donar pistes. Sobre aquesta qüestió, el portaveu només ha reconegut que l'acció es durà a terme contra "persones jurídiques i persones físiques".

Evidentment, els socis que han col·laborat en el procés també patiran les conseqüències de la dura resposta del Barça. Les sancions a aquests seran de quatre tipus: 6 mesos de suspensió als socis que han col·laborat a l'hora de donar informació; 10 mesos als que han rescabalat el perjudici econòmic causat (és a dir, el que el club va deixar d'ingressar pel seient lliure); 14 mesos pels que han reconegut la infracció però no han col·laborat en cap aspecte més; i un any i mig per als que no han presentat al·legacions. A més, 33 socis han estat expulsats pel fet de ser reincidents. Durant el temps de sanció, l'inici de les quals té com a data l'11 de maig del 2018, les localitats afectades seran "comercialitzades".

"La lluita contra el frau no s'ha acabat"

Tots els socis investigats, els 2.822, seran sancionats perquè la tecnologia ha ofert al Barça "proves objectives". "Cap d'aquestes persones va intentar entrar al Camp Nou per veure el partit contra el Madrid. No vam obtenir duplicitats, i això ens indica que eren perfectament coneixedores que algun altre individu estava fent servir el seu carnet", ha resumit el portaveu culer. 

Josep Vives ha destacat que "la lluita contra el frau no s'ha acabat" i que la voluntat del Barça és la d'arribar "fins al final". "No eren paraules buides", ha valorat el portaveu respecte l'estratègia de l'entitat en aquest tema. El club blaugrana, d'aquesta forma, envia un missatge cap a l'exterior, però també cap a la seva massa social: "protegir els drets de tots els socis sempre serà el nostre objectiu principal".

Aquesta mesura és la culminació d'una estratègia que la Junta del Barça està realitzant des del 2010. L'actualització del cens (2011), la regulació i transparència de la llista d'espera d'abonaments (2012), l'optimització i regulació de la xarxa de turoperadors, el protocol en la venda d'entrades dels desplaçaments, les entrades nominatives i la recollida d'aquestes a destí són algunes de les operacions que la directiva ha anat duent a terme per combatre la revenda d'entrades i l'ús fraudulent dels abonaments.