Després de setmanes de rumors, finalment el Barça i el Girona han acordat la cessió de Marc-André Ter Stegen, tal com ha avançat Fabrizio Romano, periodista especialitzat en el mercat futbolístic. El porter alemany, sense lloc al Barça per la presència de Joan Garcia, necessita acumular minuts per convèncer Julian Nagelsmann de ser un dels escollits per anar al Mundial dels Estats Units, Mèxic i Canadà.
Ter Stegen jugarà el que resta de temporada a Montilivi i el Girona assumirà una xifra propera al milió d'euros de la fitxa del porter, un 10% del seu salari, mentre que la resta el pagarà el Barça.

La porteria, un dels grans problemes del Girona
Amb l'arribada de Ter Stegen a Girona, Míchel espera resoldre un dels grans problemes de la temporada, la fragilitat de l'equip a l'hora d'encaixar gols. Paulo Gazzaniga no està firmant un gran any, alternant actuacions convincents amb gravíssims errors que han significat la pèrdua de punts. A tot això s'ha sumat que Dominik Livaković, que va aterrar a Montilivi amb la intenció de ser important, s'ha negat a jugar alguns partits oficials a causa de les seves suplències, ja que el croat vol canviar d'aires en aquest mercat d'hivern per no quedar-se sense anar al Mundial d'estiu.
Fins al moment, el Girona no deixava sortir Livaković, però un cop tancat el fitxatge de Ter Stegen, el lògic és que el club català doni llum verda al traspàs del croat, una de les grans decepcions de la temporada.

Ter Stegen, del cel a l'infern
Ara falta per veure si Ter Stegen aconsegueix assentar-se a la porteria del Girona després d'un llarguíssim pas per la infermeria del Barça. L'alemany va començar la temporada passada com a titular de l'equip i jugador clau per a Hansi Flick, però tot es va torçar per una greu lesió de genoll que es va produir a l'Estadi de la Ceràmica de Vila-real.
Aquella lesió va provocar que el Barça fitxés Szczesny amb la previsió que el polonès completés la temporada com a titular. Ter Stegen, tanmateix, va accelerar el seu retorn, amb la intenció de tornar a la porteria abans de concloure el curs. Ho va aconseguir, però es va obcecar a ser el titular en els partits importants del final de la temporada. La negativa de Flick va provocar una ruptura, fins al punt que el Barça va decidir fitxar Joan Garcia i obrir-li la porta de sortida al seu capità. Ter Stegen no només es va negar a sortir, sinó que va anunciar el seu pas per la infermeria, donant un temps de recuperació més curt del previst, per evitar que el Barça pogués fer ús de la seva fitxa. El club blaugrana, molest, va reaccionar traient-li la capitania, un conflicte que, per sort per a tothom, va acabar en treva. Tot i així, Ter Stegen estava sentenciat, una sortida anunciada que s'ha acabat concretant aquest dilluns, amb la seva cessió al Girona.