El Barça anuncia l'obertura d'un expedient a 747 socis per la cessió de les seves dades personals per a la compra massiva i fraudulenta d'entrades. Segons els càlculs del club ha suposat la pèrdua d'uns 1,5 milions d'euros, en una nova operació antifrau que es destapa.

Després de la reunió ordinària de la junta directiva, el portaveu blaugrana, Josep Vives, ha explicat que el club després de descobrir el frau també ha rescindit el contracte que tenia amb tres empreses tour-operadors implicades en la compra i posterior revenda d'aquestes entrades.

Aquesta acció es produeix un any després de la sanció a 2.821 socis, que en el Clàssic de la passada temporada celebrat al Camp Nou van cedir els seus abonaments a una xarxa que es dedicava a falsificar les entrades d'aquest partit. En l'activitat fraudulenta descoberta aquesta temporada, però, la metodologia és diferent: els socis cedien les seves dades personals (clau d'accés i codi pin) a tercers per a la compra massiva d'entrades que després venien a altres aficionats.

D'aquesta manera, els operadors tenien accés a milers d'entrades en condicions de preu i quantitats molt avantatjoses, fet que els permetia lucrar-se amb la revenda. "La gent busca altres camins per evitar la lluita contra el frau. Pel què hem pogut quantificar, l'acció dels 747 socis de manera continuada haurà suposat un perjudici d'1,5 milions d'euros per al club", ha denunciat Vives.

Per això, la proposta de sanció, que es comunicarà immediatament als implicats, està considerada com a "molt greu" en els estatuts del club, per la qual cosa pot comportar una suspensió de quatre mesos a dos anys i, fins i tot, la pèrdua de la condició de soci.