L'últim enfrontament entre Barça i Galatasaray va finalitzar amb victòria del Barça per 1 a 2 a Istanbul. Aquest partit era part de la primera aventura del Barça a l'Europa League amb Xavi a la banqueta. El partit es va jugar el 17 de març de 2022 i amb aquell resultat el conjunt blaugrana guanyava l'eliminatòria amb el mateix resultat i avançava fins als quarts de final, on es trobaria l'Eintracht de Frankfurt.
Després de quatre anys i mig d'aquell enfrontament, la realitat dels dos clubs és ben diferent. El club turc ha recuperat la seva hegemonia a Turquia i, la temporada següent a aquell duel, va guanyar la primera de les quatre lligues consecutives que ha conquerit des d'aleshores. Al Barça li va costar uns anys més recuperar la seva millor versió, però actualment és un dels millors equips del món i un candidat a guanyar-ho tot.

Un onze inicial molt canviat
Dels 15 jugadors que van disputar minuts aquell dia de març, només quatre continuen al club: Eric Garcia, Pedri, De Jong i Gavi. En aquell partit, Ter Stegen va ser titular a la porteria, però actualment juga a l'Ajax cedit pel club blaugrana. Des de la banqueta va entrar Araujo, que també està cedit a un altre equip, en aquest cas al Liverpool. Dels altres nou futbolistes que van participar en aquell duel, tres estan retirats i els altres sis juguen en diferents clubs. A més, l'entrenador d'aquell Barça era Xavi, que actualment dirigeix la selecció dels Països Baixos.
Per tant, què se n'ha fet, de l'onze titular que va plantejar Xavi aquell dia? A la porteria hi va jugar Ter Stegen, mentre que el lateral dret d'aquell equip era Dest. El futbolista nord-americà mai no va aconseguir consolidar-se en aquella posició i la temporada següent va marxar cedit al Milan. Després del seu discret pas per Itàlia, Dest va posar rumb als Països Baixos, concretament al PSV. Allà, el lateral s'ha convertit en un jugador clau per a l'equip neerlandès i té un valor de mercat de 22 milions d'euros.
Els centrals d'aquell Barça eren Eric Garcia, que continua al club, i Gerard Piqué. L'històric defensa català es va retirar a mitjan temporada següent, després d'haver perdut protagonisme a l'equip. Per completar la línia defensiva, el lateral esquerre era Jordi Alba. El de l'Hospitalet va marxar la temporada següent, un cop acabat el curs futbolístic. Alba va fer les maletes cap a Miami, on es va retrobar amb el seu gran amic Leo Messi. Després de dues temporades als Estats Units, el lateral es va retirar i actualment és propietari del club de la seva ciutat natal, l'Hospitalet.

Un mig del camp i davantera variada
Al centre del camp i en línia de tres, van jugar Pedri i De Jong, que continuen al club i a més amb molta importància. L'altre acompanyant va ser Sergio Busquets. El pivot va seguir els passos d'Alba i va arribar i marxar de l'Inter de Miami alhora. El de Badia del Vallès es va incorporar fa poc al cos tècnic del filial del Barça. Per al que fan els tres davanters que van sortir en un inici, cap continua al club. Els extrems aquell dia van ser Adama Traoré i Ferran Torres. El primer era cedit des del Wolverhampton i, fins a l'any passat, jugava a Anglaterra. Aquesta temporada ha recalat al Deportivo de la Corunya, on està coincidint amb algun exblaugrana. Respecte a Ferran, el valencià va marxar aquesta passada finestra de traspassos cap al PSG de Luis Enrique en una sortida que va ser bastant mediàtica després que marques el gol de la victòria del mundial d'Espanya.
Per acabar amb l'onze, el davanter centre va ser Aubameyang. El davanter va marxar la temporada següent l'últim dia de mercat per un total de 12 milions d'euros cap al Chelsea. Després de passos per França i Aràbia, aquesta temporada ha fixat per al Deportivo de la Corunya. El gabonès estava realitzant un gran inici de temporada tot i la seva edat fins que es va lesionar del menisc. A la segona part van entrar: Dembélé, actual Pilota d'Or i estrella del PSG. Araujo, que juga al Liverpool cedit des del Barça. Gavi, que continua al club. Lenglet, que és futbolista del Benfica després d'un pas per l'Atlètic de Madrid i Depay, que en l'actualitat està jugant al Brasil després d'un pas també per l'Atlètic de Madrid.