El Barça va just de terminis i aquesta és la sensació que transmet el club, segons informa el programa 'Tot Costa' de Catalunya Ràdio. Des d'un primer moment des de mitjans de la darrera temporada, l'entitat catalana tenia decidit que la seva posada en escena a l'Spotify Camp Nou seria durant el Trofeu Joan Gamper.

En qualsevol cas, però, l'objectiu era un retorn multitudinari davant els 60,0000 aficionats que representen la totalitat de l'aforament inicial del feu culer, a l'espera que es construeixi la tercera graderia. Amb tot, segons indica l'esmentada font, una de les opcions que hi ha sobre la taula ara com ara és que el Gamper es jugui amb 25.000 aficionats.

Gespa Spotify Camp Nou / Foto: FC Barcelona
Spotify Camp Nou, ja amb gespa / Foto: FC Barcelona

La complexitat de l'obra i els problemes de mobilitat, el quid de la qüestió

En una reunió encapçalada per Joan Laporta el darrer dijous es va optar per una via més conservadora que no pas la intenció inicial d'estrenar-se ja amb el 60% d'aforament, però la complexitat de l'obra i els problemes de mobilitat que es viuran a començaments d'agost fan molt més segur i viable que l'entrada al Trofeu Joan Gamper s'habiliti per al 25% de la capacitat.

En qualsevol cas, es manté de manera ferma que el tradicional torneig culer sigui la prova real que tant ajudarà el club. De fet, un cop conclosa la temporada, Laporta va atendre TV3 per parlar dels plans del club pel que fa al retorn a la seva casa original i el president del Barça va refermar el Gamper com a primera data a l'Spotify Camp Nou: "La voluntat és fer una prova important abans de l'inici de la lliga i el Gamper creiem que seria el millor dels tests per veure com respon el camp, els accessos... el retorn que imaginem hauria de ser progressiu".

Joan Laporta obras Spotify Camp Nou FC Barcelona
Joan Laporta, present a les obres de l'Spotify Camp Nou fa uns mesos / Foto: FC Barcelona

Sigui com sigui, un 'Gamper de prova' suposaria una aturada a les obres en els dies anteriors i posteriors al partit i la situació actual entre el Barça i Limak Construction no està com per cremar dies d'un calendari que avança a contrarellotge. Per aquesta raó, i segons va explicar Joan Laporta, "hem demanat a la Lliga que els primers partits els disputem fora de casa. Si tot anés segons el previst, el primer partit a l'Spotify Camp Nou podria ser a finals de setembre". Així doncs, tot i que jugar com a visitant podria posar en perill els primers resultat del vigent campió, el Barça té clar que el retorn a l'Spotify Camp Nou és la prioritat i així seguirà sent fins que el club pugui obrir les portes del nou feu al 60% de l'aforament permès.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!