El Barça presenta el seu nou equip davant de l'afició culer a l'Spotify Camp Nou avui. L'espectacle de llums i colors blaugrana es torna a celebrar un any més per conèixer els canvis i el nou equip de Hansi Flick. Una presentació oficial, sobretot pensant en la rebuda dels nous fitxatges, però també amb un partit contra l'Al-Ahly egipci.
- El Barça augmenta el ritme i goleja el Basilea (2-5) a la penúltima prova de la pretemporada
- El Barça desprèn il·lusió a Udine, però acaba cedint a la Friuli Venezia Giulia Cup
- El Barça cau als penals contra el Birmingham en el primer test a Anglaterra malgrat un doblet de Hamza
- El Barça s'estrena amb una còmoda victòria contra l'Europa a porta tancada (4-1)
Detall de molta qualitat d'Espart al migcamp.
El Barça es va acostant a poc a poc a la porteria de l'Al-Ahly i Raphinha suma una nova ocasió pel club blaugrana.
Fermín López no connecta amb Raphinha per ben poc. Era una ocasió molt bona.
Primers minuts del Barça, que agafa sensacions i té un domini clar de la pilota.
Centrada de Balde que acaba en córner. El primer del partit, favorable al Barça.
Passada a l'espai de Lamine Yamal que no troba rematador.
Arriba la primera ocasió del partit amb un xut de Hamza Abdelkarim després d'una recuperació de Xavi Espart.
Eric Garcia serà el lateral dret, mentre que Xavi Espert ocuparà el migcamp i Koundé l'eix de la defensa.
🟢 COMENÇA EL PARTIT DEL TROFEU JOAN GAMPER (0-0)!
Es continuen omplint les graderies de l'Spotify Camp Nou en espera que saltin els protagonistes al terreny de joc.
Ja només queden 10 minuts per a l'inici del Gamper. Creix l'expectació a les grades de l'Spotify Camp Nou, amb l'afició preparada per a la gran festa blaugrana.
Repassem les alineacions:
Barça: Joan Garcia; Kounde, Eric, Gerard Martín, Balde; Espart, Bernal; Lamine Yamal, Fermín López, Raphinha i Abdelkarim.
Al-Ahly: Shobeir, Hany, Hady, El Gazar, Fouad, Marwan, Koka, Zizo, Taher, Bencharki, Benjdida
Després de quatre temporades, el Trofeu Joan Gamper tornarà a disputar-se a l'Spotify Camp Nou. S'espera una gran festa culer per encetar una temporada que ja genera molta il·lusió entre el barcelonisme. Com és habitual en aquesta cita, s'espera un ambient familiar a les graderies.
Com t’hem trobat a faltar, Spotify Camp Nou. 😍🏟️ pic.twitter.com/hI6dqIIyDe
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) August 19, 2026
Rodri també ha estat dels més ovacionats. Així l'ha rebut l'afició culer:
Espectacular ovació de l'Spotify Camp Nou a Rodri 🔊 pic.twitter.com/tcSt2G8vQg
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) August 19, 2026
Així ha estat la rebuda de l'estrella del Barça, Lamine Yamal.
Amb el número 🔟... Lamine Yamal! pic.twitter.com/1tsHGeAkKT
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) August 19, 2026
Raphinha acaba el seu discurs demanant el suport de l'afició per aquesta nova temporada: "Junts som més forts"
Raphinha també dona la benvinguda els nous fitxatges: "Estarem disponibles per ajudar-los i els farem sentir com a casa".
Torn per Raphinha, que comença donant un missatge de suport a Roony i felicitant els campions de la selecció espanyola.
Hansi Flick s'atreveix amb el català: "Us necessitem a tots, junts som més forts. Visca el Barça i visca Catalunya!"
Hansi Flick: "Tenim un gran equip gràcies a Deco i a Laporta i estem preparats per lluitar per a tot".
Parla l'entrenador del Barça, Hansi Flick: "Quan vaig perdre el meu pare, vaig sentir el suport de tota la gent del Barça. De tot cor, moltes gràcies".
Arriba el moment més esperat. Rodri Hernández trepitja per primera vegada l'Spotify Camp Nou amb la seva primera ovació com a culer.
Raphinha lluirà el braçalet avui. Flick li ha donat la capitania de forma provisional abans de les votacions i serà l'encarregat de dirigir-se a l'afició.
Arriba l'hora de les noves incorporacions. Surten Anthony Gordon, Karim Adeyemi, Jesse Bisiwu sota els aplaudiments de l'afició culer.
Presentació també per Marc Casadó i Héctor Fort, amb un peu fora del Barça.
Arriba el torn del 10. Lamine Yamal, candidat a la Pilota d'Or, aixeca una forta ovació a les graderies de l'Spotify Camp Nou.
Torn per als porters. Joan Garcia, ovacionat, lluirà el dorsal 1.
Comença la presentació de la plantilla del Barça. Surt l'staff al terreny de joc. Gran ovació per a Hansi Flick.
Gran expectativa per Rodri Hernández. Després d'oficialitzar-se el fitxatge del Pilota d'Or, l'afició culer està ansiosa per veure'l. El mig centre només ha fet un entrenament amb el Barça aquest matí, així que, tot i les ganes de l'aficionat, es preveu que no disputi cap minut.

Pedri ensenya a Rodri les instal·lacions de l'Spotify Camp Nou per primera vegada.
Pedri fent-li el tour de l’Spotify Camp Nou a Rodri 🏟️💙❤️ pic.twitter.com/nya0vpmGeF
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) August 19, 2026
XI de l'Al-Ahly: Shobeir, Hany, Hady, El Gazar, Fouad, Marwan, Koka, Zizo, Taher, Bencharki, Benjdida
How we line up against Barcelona tonight 📋🔴 pic.twitter.com/OsIcc9gLHf
— Al Ahly SC 🇬🇧 (@AlAhlyEnglish) August 19, 2026
Hansi Flick aposta per un onze ofensiu, sense guardar-se quasi res a la davantera. Lamine Yamal i Raphinha acompanyaran Abdelkarim, que es retrobarà amb el seu exequip. A la banqueta esperen les cares noves: Adeyemi, Bisiwu i Gordon.

Un dels noms a seguir avui és el de Raphinha. En espera que es tanqui definitivament la plantilla i es facin les votacions, el brasiler ha estat escollit primer capità del primer equip, en el lloc que li correspondria a De Jong. Per tant, serà ell l’encarregat d’adreçar unes paraules a l’afició present a l’Spotify Camp Nou.

Onze del Barça: Joan Garcia; Kounde, Eric, Gerard Martín, Balde; Espart, Bernal; Lamine Yamal, Fermín López, Raphinha i Abdelkarim.
🚨 𝗔𝗟𝗜𝗡𝗘𝗔𝗖𝗜𝗢́ 🚨
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) August 19, 2026
⚽️ #GamperBarça pic.twitter.com/sFdQ4bYtuQ
El Trofeu Joan Gamper serà, també, la presentació dels nous fitxatges del Barça. Anthony Gordon, Karim Adeyemi i Rodri seran presentats a l'Spotify Camp Nou. Les noves incorporacions del club blaugrana, encara sense cap dorsal assignat, no han tingut cap presentació oficial i el partit davant l'Al-Ahly serà el seu primer contacte amb l'afició culer.

Aquesta edició del Trofeu Joan Gamper serà un partit especial per Hamza Abdelkarim. El davanter egipci ve provinent de l'Al-Ahly després que el Barça exercís l'opció de compra per 1,5 milions d'euros més variables. Abdelkarim va arribar cedit al Barça Atlètic el febrer del 2026 i va acabar amb 6 gols en 11 partits. Amb la marxa de Lewandowski i Ferran Torres, el jugador egipci ha sigut una de les opcions de Hansi Flick per ocupar la posició de davanter centre en la pretemporada amb el primer equip, on ha estat una de les sensacions anotant 2 gols contra el Birmingham.

Es tracta del primer Trofeu Joan Gamper que es disputarà al nou Spotify Camp Nou, després de 3 edicions lluny del coliseu blaugrana. La darrera edició a l'estadi va ser la del 2022, contra el Pumas. Seguidament, el Barça va rebre al Lluís Companys el Tottenham i el Mònaco, mentre que l'edició passada, contra el Como de Cesc Fàbregas, es va disputar al Johan Cruyff.
L'Al-Ahly és el primer club egipci i el primer equip africà que participa en el Trofeu Joan Gamper. Es tracta del club africà més llorejat de la història, amb 12 Lligues de Campions de la CAF, 45 Lligues d'Egipte i 39 Copes del país dels faraons a les seves vitrines.

El Barça s’enfronta aquest vespre, a partir de les 20 h, a l’Al-Ahly egipci en la 61a edició del Trofeu Joan Gamper. Una hora abans, a les 19 h, està prevista la presentació de la plantilla, amb Rodri, presentat ahir, com un dels principals al·licients.

