No hi ha cap discussió: Rafa Nadal és un dels millors tenistes de la història. Només el talent de Roger Federer i la grandesa de Novak Djokovic poden discutir-li al tenista balear aquest tron. Després de més d'una dècada compartint escenari, és complicat quedar-se amb una d'aquestes tres llegendes. Per a gustos, colors. El que és indubtable és que Nadal s'ha convertit en un referent més enllà de les pistes. La seva disciplina, entrega i respecte cap al rival són un exemple a seguir per a tots els joves esportistes. Aquesta opinió és innegable per a tothom, menys per a un famós tenista caracteritzat per estar sempre envoltat de polèmiques: Nick Kyrgios.

"Em feien fàstic molts dels gestos de Nadal"

Com sol ser habitual en ell, Kyrgios ha parlat sense pèls a la llengua en una entrevista concedida al podcast Nothing Majors. Un dels punts on més s'ha esplaiat el mediàtic tenista australià és en recordar Rafa Nadal, confessant que sentia fàstic cap a la seva figura. "No el suportava. L'odiava i li tenia menyspreu quan el veia caminar. Era un paio que sempre em motivava. Quan jugava amb Nadal, m'esforçava al màxim i intentava jugar el meu millor tenis. No sentia aquesta ira cap a Federer o Djokovic quan m'enfrontava amb ells", ha confessat el tenista de 30 anys.

"Fora de la pista em generava un gran odi, el menyspreava moltíssim. Em motivava molt jugar contra ell, sentia una gran ira dins meu i intentava fer sempre el meu millor tenis per demostrar a tothom que l'idolatrava per la seva ètica de treball, que es pot triomfar divertint-se i estant tranquil", ha detallat un Kyrgios que no ha fet curt a l'hora de criticar l'actitud de Nadal com a jugador: "Em feien fàstic molts dels gestos de Nadal, tenia malalties tenístiques. Tinc molts problemes amb els tenistes que es prenen tant de temps entre el primer i el segon servei, com ara Rafa Nadal".

Kyrgios i Nadal, una rivalitat entre dues formes oposades de veure el tenis i l'esport

Kyrgios i Rafa Nadal representen dues formes oposades de concebre l'esport de màxima elit: mentre l'australià intenta gaudir sense preocupar-se en excés dels resultats ni del que diran, el balear és la viva imatge del sacrifici i l'esforç. En total, ambdós tenistes es van enfrontar en un total de nou ocasions, amb sis victòries per a Nadal i tres per a Kyrgios. Evidentment, on no hi ha comparació és en la dimensió de tots dos. Encara que l'australià té un talent innat, no es pot comparar a una llegenda com el campió de 22 Grand Slams.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!