Aston Martin ha fet un pas de gegants en el mundial de Fórmula 1, de la mà d'un Lawrence Stroll que vol convertir el seu equip en un dels grans del Gran Circ. De moment, la marca britànica continua avançant en el seu procés d'evolució i escalant posicions en la classificació. El fitxatge de Fernando Alonso, sorprenent, d'altra banda, va obeir a un gran moviment del magnat canadenc per continuar desenvolupant un projecte amb què va seduir, precisament, el bicampió del món.

Stroll, conscient de l'habilitat d'Alonso al volant, però també per trobar les necessitats del monoplaça, sabia que fitxar a l'asturià només podria portar beneficis, sent la primera pedra de la seva nova ambició. I així ha estat. Amb ell a l'equip, Aston Martin ha fet un gran salt en el mundial de constructors, passant de la setena posició a la cinquena. Tot això suposa una gran injecció econòmica per als de Silverstone, que ja tenen a punt al "germà petit de l'AMR23", un cotxe molt més competitiu perquè Fernando Alonso continuï collint podis i la tan anhelada 33.

Lawrence Stroll amb rostre seriós en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press
Lawrence Stroll amb rostre seriós en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press

Lawrence Stroll continua invertint en Aston Martin

Lawrence Stroll va seriosament, i així ho demostra amb el seu mega projecte, el fitxatge d'Alonso, la nova fàbrica que estarà a punt el 2024, una instal·lació mai vista... i una infinitat de moviments per fer realitat el seu somni, que Aston Martin es converteixi en campió del món. Tot això, com és lògic, i més en un món en el qual es mouen quantitats ingents de diners com en la Fórmula 1, sota unes inversions que suposen una despesa important per al magnat canadenc.

El propietari d'Aston Martin ha garantit finançament per al seu equip fins al segon trimestre de 2024, segons indiquen els comptes de l'empresa de Stroll. L'escuderia britànica necessita 200 milions de lliures en concepte dels deutes que ha anat arrossegant durant els últims cinc anys, a causa de les esmentades inversions que està fent l'equip per continuar creixent. Tot això, arriba en un moment en què s'escolten rumors sobre una possible venda de la marca de Fórmula 1.

Fernando Alonso podi Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira
Fernando Alonso celebrant el podi de Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira

Aston Martin tanca l'any 2022 amb pèrdues

Aston Martin ve de tancar l'any 2022 amb pèrdues de 53 milions de lliures, després d'estar en números vermells per 43 'quilos' el 2021, segons ha informat vozpopuli. No obstant això, els ingressos de la marca de Silverstone estan registrant un evident creixement, amb més celeritat, passant de 23 milions de lliures el 2021 a 39,4 milions el 2022. Uns béns que s'hauran incrementat el 2023, gràcies a les actuacions de Fernando Alonso a bord de l'AMR23, i els seus vuit podis durant la passada campanya.

"L'F1 és un esport i com a negoci està en auge. El valor dels equips de l'F1 s'ha apreciat significativament en els últims anys a causa de la popularitat de l'esport i als límits de costos", va dir Stroll, que continuarà apostant per Fernando Alonso, a qui ja li ha presentat una oferta de renovació, conscient que el valor de les seves accions continuaran elevant-se amb l'asturià vestint els colors del seu equip.