El futur de Ronald Araujo al FC Barcelona segueix en l'aire. Encara que ha estat un dels pilars defensius de l'equip en les últimes temporades, als despatxos del club ja s'ha pres una decisió clara: si arriba una oferta de 60 milions d'euros, s'obriran les portes a una possible sortida del central uruguaià. No es tracta d'una intenció urgent per vendre'l, però sí d'una postura pragmàtica atesa la complicada situació econòmica de l'entitat i les necessitats de reestructurar l'equip per al projecte de Hansi Flick.

60 milions per sortir

En aquest context, dos equips de l'Aràbia Saudita ja han mostrat un interès ferm per aconseguir els serveis d'Araujo i estarien disposats a pagar aquesta quantitat. Es tractaria d'una operació molt beneficiosa per a les arques del Barça, que necessita ingressos per quadrar comptes i emprendre nous fitxatges, sobretot en la línia defensiva, on es contemplen diverses incorporacions.

Ronald Araujo efectua una passada durant l'Inter - Barça de la Champions League / Foto: Europa Press

Araujo no vol anar-se'n a l'Aràbia

Tanmateix, el gran escull perquè l'operació avanci no està en el club, sinó en el mateix jugador. Araujo, de moment, no vol marxar a l'Aràbia Saudita. El central considera que encara està en el millor moment de la seva carrera per competir al màxim nivell a Europa i no està disposat a renunciar a aquest nivell competitiu ni a la seva visibilitat internacional, especialment amb el Mundial 2026 en l'horitzó. Sap que mantenir-se en l'elit europea és clau per continuar sent indiscutible en la selecció uruguaiana.

L'entorn del futbolista ha traslladat al club el seu desig de seguir en el Barça, encara que també han deixat entreveure certa inquietud pels moviments que s'estan fent des de la direcció esportiva. Araujo és conscient que ja no és intocable i que Flick, si bé valora el seu perfil físic i agressiu, té al cap un model de defensa una mica diferent, més basat en la sortida neta de pilota i en la col·locació tàctica.

Ronald Araujo defensa davant Acerbi durant l'Inter - Barça de Champions League / Foto: EFE

S'hi suma que l'alemany ha expressat el seu desig de reforçar la defensa amb un o dos noms que encaixin millor amb la seva idea futbolística. Jugadors com Huijsen o Jonathan Tah han estat vinculats al club en les últimes setmanes, la qual cosa alimenta les especulacions sobre un canvi profund al darrere.

Malgrat tot, en el Barça no es forçarà la sortida d'Araujo. Si el jugador no accepta anar-se'n a l'Aràbia, el club respectarà la seva decisió, encara que mantindrà oberta la porta a altres ofertes, especialment de clubs europeus. Alguns equips de la Premier League han seguit de prop l'uruguaià en els últims anys, encara que ara per ara no hi ha cap proposta formal sobre la taula.

En resum, el Barça ja ha fixat el preu de sortida: 60 milions d'euros. Dos equips àrabs estan a punt per pagar aquesta xifra, però la voluntat d'Araujo és continuar en el futbol europeu, preferiblement en el Barça. La seva decisió serà clau per al desenllaç del cas, que apunta a convertir-se en un dels temes calents del pròxim mercat d'estiu. Si no hi ha acord, el central continuarà sent part del projecte, encara que ja no amb el cartell d'intocable que va tenir en el passat.