En l'Aprilia Factory Racing Team saben que existeix un risc enorme de perdre Jorge Martín quan finalitzi la temporada. Gràcies a una clàusula especial que va incloure al seu contracte a l'hora de firmar, podia dir adeu a final de temporada i sense cap tipus de compensació econòmica si no ocupava un dels cinc primers llocs de la classificació general de pilots de MotoGP. I això és exactament el que ha passat... encara que amb trampa.
Perquè la clàusula no reflectia la possibilitat que el madrileny no hagués pogut participar per culpa d'una lesió, i ambdues parts estan discutint per provar d'arribar a un acord. El '1' ja ha deixat molt clar que la seva intenció és la de canviar d'aires, i la relació amb el CEO de la marca de Noale, Massimo Rivola, està totalment fracturada, i costa creure que en algun moment puguin arribar a solucionar les coses, i oblidar tot.

Malgrat això, a la fàbrica italiana continuen negant-se a permetre tan fàcilment el comiat de 'Martinator', que ha estat vinculat al Monster Energy Yamaha Team i, en especial, al HRC Honda Factory Team, i demanaran una important indemnització per obrir-li les portes. El cas amenaça d'acabar als jutjats, encara que Dorna i Liberty Media ja han donat la seva opinió, i s'han posicionat clarament a favor dels interessos d'Aprilia.
Però a Aprilia no volen perdre el temps, i ja estan preparats per si finalment es veuen obligats a dir adeu a Martín, que estava destinat a ser el gran referent del projecte durant almenys els dos pròxims anys. I és que no han tardat a iniciar els contactes amb el pilot que ocuparia el seu seient, i que es convertiria en el nou company de Marco Bezzecchi, que ha estat capaç de pujar al podi en dues ocasions, comptant l'última Tissot Sprint, i de guanyar una cursa, en el Gran Premi d'Anglaterra. I l'elegit és Enea Bastianini.

Des que va sortir del Ducati Lenovo Team, no ha estat capaç de tornar a trobar la regularitat i ha estat una de les grans decepcions de l'any, motiu pel qual desitja deixar el KTM Tech 3 com més aviat millor.
Bastianini, encantat amb la idea d'anar a Aprilia
Per a Bastianini, anar a Aprilia seria una excel·lent notícia, ja que podria estar de nou en un equip de fàbrica, i creu que les seves condicions s'adapten molt millor a la RS-GP que a la KTM RC 16.
Així que pot acabar sent el substitut de Martín, a qui, curiosament, li va treure el seient de l'equip oficial de Ducati el 2022.