El Manchester City de Pep Guardiola acabarà la temporada sense aixecar cap títol per segona vegada en la seva etapa com a entrenador. Un fet inusual que no es produïa des de la 2016-17, quan l'entrenador català va aterrar a la banqueta de l'Etihad Stadium. El conjunt skyblue tenia l'oportunitat de 'salvar' el curs guanyant la FA Cup, el torneig més històric del futbol anglès, però ha perdut la final contra un Crystal Palace que ha estrenat la seva vitrina de trofeus. Un solitari gol d'Eze a la primera part ha sentenciat l'equip de Guardiola, estèril en facetes ofensives. Una derrota que confirma el seu any en blanc i que pot deixar tocat l'equip de cara a l'objectiu de classificar-se per a la pròxima edició de la Champions League, que encara no està assolit.

Eze colpeja primer i Marmoush falla des dels 11 metres

Rodejats d'un Wembley que s'ha engalonat per viure la final del torneig amb més història del futbol anglès, el Manchester City i el Crystal Palace han saltat al terreny de joc amb objectius diferents. Perquè mentre que per al City era el partit per salvar la temporada, el Palace vivia la il·lusió de guanyar el seu primer títol de la història. Ara bé, l'equip que ha sortit amb més nervis ha estat el de Guardiola. Ell era qui havia de proposar amb la pilota als peus, amb el conjunt de Londres esperant la seva oportunitat al contracop.

La primera d'elles ha arribat al minut 16, després d'un monòleg del City. I el resultat ha estat un sorprenent gol d'Eze que ha desfermat la bogeria entre l'afició londinenca reunida a Wembley. Primer xut, primer gol per al Palace. Ara l'equip de Manchester havia de nadar encara més a contracorrent, ja que l'equip de Glasner ha reforçat més el seu pla defensiu, col·locant una doble línia de cinc per aturar els atacs skyblue. Un hermetisme que ha pogut trencar-se al minut 36, quan Bernardo Silva ha provocat un penal clar. Tanmateix, Marmoush ha fallat des dels 11 metres i el duel ha marxat al descans amb l'1-0 al marcador.

El City no troba la via del gol i perd la final

La segona meitat ha arrencat amb el mateix guió: el Crystal Palace defensant i el Manchester City xocant contra un mur que tenia molt poques esquerdes. Amb un Henderson imperial sota pals, semblava una missió impossible violar la porteria del conjunt de Londres. De fet, l'ocasió més clara de la segona part ha estat per al Palace. En un dels pocs contracops que ha pogut trenar, Jefferson Lerma ha enviat la pilota al fons de la xarxa cityzen aprofitant un rebot desafortunat de Stefan Ortega, el porter titular de la FA Cup.

Tanmateix, en aquesta ocasió la sort ha estat del costat de l'equip de Pep Guardiola, ja que uns escassos centímetres han invalidat la jugada per fora de joc, després d'una llarga revisió al VAR. Finalment, el City no ha trobat la via del gol i s'ha quedat sense FA Cup, completant un any desastrós.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!