A Sant Sebastià s'acosten canvis importants. El nom més destacat és el del tècnic, Imano Alguacil, la sortida del qual ja es va anunciar fa uns dies. El seu relleu a la banqueta, Sergio Francisco, ja està confeccionant la plantilla del curs que ve. I és que el d'Alguacil no serà l'únic canvi.
Un altre dels noms propis en el centre de l'huracà és el d'Ander Barrenetxea. L'extrem, que fa tot just uns anys era considerat una de les joies més prometedores del planter de Zubieta, es troba en el punt de mira després d'una temporada carregada de frustracions tant a nivell individual com col·lectiu.
Barrenetxea s'apropa a la porta de sortida
El jugador, que va irrompre amb força al primer equip sent encara adolescent, no ha aconseguit consolidar-se com aquest referent ofensiu que molts auguraven. La seva campanya ha estat marcada per la irregularitat, i les lesions musculars l'han mantingut allunyat dels plans de forma constant. Encara que la seva qualitat és inqüestionable, el seu impacte en el joc ha estat limitat: ha participat en menys de la meitat dels minuts totals tant en Lliga com en competicions europees (1.963 en total, marcant 8 gols i donant 6 asistències).
Mentrestant, la Reial Societat viu una situació convulsa. L'equip va començar bé la temporada, però ha perdut regularitat, el joc ha perdut espurna, i el vestidor sembla haver tocat fons. La possible marxa de figures com Imanol Alguacil, Olabe o fins i tot Zubimendi no fa sinó reforçar la sensació que el club s'encamina cap a una reestructuració profunda.
La Reial Societat escoltaria ofertes a partir de 20 milions d'euros
En aquest context, el futur de Barrenetxea es torna incert. Part de l'afició considera que la seva etapa en el club ha arribat a la seva fi. Hi ha els qui creuen que, malgrat la seva joventut (23 anys), no ha aconseguit fer el salt de qualitat que s'esperava. L'opció d'una venda comença a guanyar força, especialment si el club vol generar ingressos per afrontar un nou projecte esportiu.
Segons fonts properes a l'entitat, el seu valor de mercat s'acosta als 18 milions d'euros, i el seu contracte fins a 2030 li atorga a la Real una posició de força en una possible negociació. Segons fonts donostiarres, un traspàs que superés els 20 milions seria vist com una operació intel·ligent per molts dins del club.