El club té pressa per tancar l'acord amb l'empresa que estamparà el logotip al pit de la samarreta. Segons RAC1Amazon és l’alternativa que sospesa el Barça al discutit patrocini de Qatar Airways. L'assumpte del patrocinador és un dels grans fronts oberts que té la Junta de Josep Maria Bartomeu i que espera resoldre abans del 30 de juliol, quan l'equip de Luis Enrique disputarà el primer partit amistós de pretemporada contra el Celtic de Glasgow a Dublín.

L'empresa nord-americana de compres en línia estaria disposada a pagar una quantitat que s'allunyaria dels 65 milions d'euros per temporada, xifra que el mateix president blaugrana ja ha concretat en diverses ocasions. El contracte que es pretén tancar hauria de tenir una durada mínima de tres temporades, segons ja va estipular el club.

"S'ha de deixar de pensar a escala local per obrir-se al mercat global". Aquestes van ser les paraules de Bartomeu quan va comparèixer per fer balanç de la temporada 2015/16. Unes declaracions que es poden associar directament amb la recerca del patrocinador. Durant la campanya electoral de les eleccions del 2015, el nom de Rakuten, empresa japonesa de compres per Internet, es va associar amb la candidatura de Bartomeu com una alternativa en ferm al patrocini de Qatar. Amazon és molt similar i reuneix les característiques d'una multinacional amb presència i reconeixement arreu del món.

L'empresa nord-americana està en ple procés d'expansió a Catalunya. Amazon començarà a operar la tardor de l'any vinent després d'oficialitzar la compra d'uns terrenys al Prat de Llobregat per a la construcció d'un nou centre logístic. Les instal·lacions del Prat seran les segones que el gegant de l'e-commerce obri a Espanya, després de les de San Fernando de Henares (Madrid). Segons la companyia, assentar-se a Barcelona suposarà un impacte positiu per a l’economia local que es traduirà en la creació de 1.500 llocs de treball.

Urgeixen ingressos

El passat 30 de juny va finalitzar la relació contractual entre el Barça i Qatar Airways després de tres temporades. A més, amb el punt final a l'acord de patrocini quedava sense efecte una de les clàusules més 'perilloses' per al club. L'aerolínia catarí tenia el dret de tanteig per igualar qualsevol oferta que rebés el club blaugrana pel patrocini de la samarreta.

El patrocini de Qatar Airways ha suposat uns ingressos pel club de poc més de 100 milions d'euros. Unes xifres que el Barça necessita mantenir per fer front a les inversions en fitxatges i que juguen un paper vital en el tancament de l'exercici econòmic. El balanç de la temporada 2015-2016 s'anava a tancar amb un superàvit d'uns 30 milions d'euros i el deute es reduiria en 40 milions fins a quedar-se en 280. Però el laude arbitral sobre els terrenys de Can Rigalt de l'any 2005, obliga a desfer l’operació per la qual el club va cobrar 35,4 milions. El Barça haurà d'abonar aquest import juntament amb els interessos corresponents (47 en total).

La junta directiva ha pogut guanyar oxigen després de signar el nou contracte amb NIke. La multinacional americana de material esportiu va renovar fins a 2028 la vinculació amb el Barça a canvi d'uns 155 milions d'euros anuals (variables inclosos). A Bartomeu se li esgota el temps i cada dia que passa el club debilita més la seva posició en les negociacions perquè és el primer interessat a tancar un acord al més aviat possible.