Alonso es prepara per a un últim ball a Catalunya: "Probablement la meva última cursa a Barcelona"

Cap de setmana de Fórmula 1 a Catalunya. I Fernando Alonso, un dels pilots més aclamats a Montmeló durant aquest segle, afronta la cita en un context complicat. Els resultats amb l’Aston Martin no acompanyen i el Gran Premi arriba amb una gran incògnita: pot ser l’última vegada que l’asturià competeixi al Circuit de Barcelona-Catalunya. Cal recordar que el GP català es va renovar, però ho farà alternant-se amb el circuit belga de Spa-Francorchamps. L’any vinent no es correrà a Montmeló i caldrà esperar fins al 2028 per tornar a veure-hi la Fórmula 1.

Un possible últim ball d'Alonso a Montmeló

Alonso ha admès clarament que aquesta pot ser la seva última cursa a Barcelona. "Serà un cap de setmana especial, probablement la meva última cursa a Barcelona en Fórmula 1, així que vull donar les gràcies a tothom i intentaré gaudir del cap de setmana. No seré competitiu i no estaré gaire temps al cotxe en la classificació; a la cursa, amb sort, sí, però no al ritme que tots voldríem. De tota manera, vull que tothom continuï gaudint del cap de setmana", ha assegurat. El pilot asturià també ha deixat clar que encara no té decidit el seu futur. "No tinc res al cap i després de l’estiu prendré la decisió de continuar o no. Però, com ja saps, Barcelona òbviament no hi serà l’any que ve, així que, si no sé què faré l’any que ve, és gairebé impossible estar segur del que faré d’aquí a dos anys", ha explicat.

Fernando Alonso GP Catalunya juny 2023   Europa Press
Fernando Alonso corrent al GP de Catalunya / Foto: Europa Press

Un circuit molt especial per a Alonso

Preguntat pels seus millors records al Circuit de Barcelona-Catalunya, Alonso ha recordat especialment la victòria del 2006. "El meu millor record? Diria que el 2006, perquè hi havia unes expectatives enormes posades en nosaltres després de guanyar el campionat el 2005 i, sortint des de la pole position, tothom esperava que guanyéssim diumenge. Crec que el recordaré com el meu record número u. Van passar moltes coses aquell cap de setmana. També hi ha el meu primer test amb Renault, amb Benetton, que també va ser aquí fa més de 30 anys. Hi ha altres moments, com el dia amb Joan Carles, el rei, al Renault Mégane", ha rememorat.

Alonso va sumar el seu primer punt de la temporada el cap de setmana passat, a Mònaco. Tot i això, el resultat va arribar més per les circumstàncies d’una cursa accidentada que no pas pel rendiment real de l’Aston Martin. El mateix pilot ho ha admès sense embuts. "Vam tenir sort perquè no vam ser competitius durant tot el cap de setmana. Però al final crec que serà difícil puntuar per a tots els equips, ja que els quatre equips capdavanters sempre ocupen les vuit primeres posicions i Alpine sembla ser l’equip més fort per als dos llocs que queden als punts", ha afirmat.

Fernando Alonso GP Catalunya Montmeló Efe
Fernando Alonso sempre ha sigut un fenomen de masses a Montmeló / Foto: EFE

Alonso para sobre la rivalitat amb el GP de Madrid

El bicampió del món també ha parlat de la convivència entre el Gran Premi de Catalunya i el Gran Premi de Madrid, que es disputarà al setembre d’aquest 2026. Alonso, ambaixador del Circuit de Barcelona-Catalunya, ha volgut evitar qualsevol rivalitat entre les dues cites. "Gràcies a Déu, això no és com el futbol; ho estem gaudint, ens sentim privilegiats de tenir dos Grans Premis al nostre país, i tots dos tenim moltíssima sort amb aquesta situació. A més, crec que Barcelona i Madrid són molt diferents entre si, així que no hi ha cap problema amb això", ha defensat.

Tot i això, Alonso ha reivindicat el pes històric i esportiu de Montmeló. "Quan hi ha un esdeveniment, un patrocinador o unes voltes ràpides, venim a Barcelona. Per tant, és un circuit que coneixem molt bé, i tenim el MotoGP i diferents activitats als voltants de Barcelona; és una activitat de 365 dies l’any. Madrid és més aviat un esdeveniment puntual, amb un enfocament diferent i el nou enfocament que està adoptant la Fórmula 1, amb curses com les de Bakú, Singapur o Miami", ha sentenciat.