Álex Márquez ha optat per seguir a Ducati, i rebutjar les ofertes que li havien arribat. Perquè la seva fantàstica temporada no havia passat desapercebuda per a la resta d'equips, que ja s'havien posat en contacte amb el seu representant per intentar convèncer-lo d'un canvi d'aires. I la marca més interessada era Yamaha, que ja va estar molt a prop de tancar el seu fitxatge en el passat, quan s'acabava de proclamar com a campió de Moto2.
Una negociació que finalment va fracassar, i que va provocar que el de Cervera acabés en Honda. Allà va estar durant tres anys, abans de traslladar-se al Gresini Racing Team, una decisió que li va canviar la vida. I és que ha pogut mostrar la seva millor versió en MotoGP, en especial aquesta temporada, on s'ha consagrat com la gran revelació. Perquè ningú no podia arribar a imaginar que en aquest moment seria el segon classificat en el campionat.
Matemàticament, és l'únic pilot que encara té opcions de sortir campió, al costat del seu germà Marc, si bé el títol ja està sentenciat. Però el '73' confia a mantenir la segona plaça, i en poder aconseguir alguna victòria més abans que acabi l'any. I en el Monster Energy Yamaha Team no havien dubtat a oferir-li un contracte, perquè sigui el company de Fabio Quartararo a l'equip oficial, prescindint dels serveis d'Àlex Rins, que ha estat molt lluny de les expectatives.
Sense cap dubte, era una opció molt temptadora per al menor dels Márquez, que tenia l'oportunitat d'arribar a un dels equips més premiats de MotoGP, i percebre un salari molt més elevat. Per aquest motiu, a Ducati s'han vist obligats a reaccionar, i fer-li una proposta que ha estat determinant perquè decideixi quedar-se al seu actual equip. I és que, a partir de 2026, Álex podrà tenir una moto oficial, és a dir, la Demosedici GP 26.
Davide Tardozzi ja va advertir que el gran nivell del pilot de 29 anys, guanyador de dues curses dominicals, tindria recompensa. I podrà competir en igualtat de condicions amb Marc i amb Francesco Bagnaia, en tenir la mateixa moto.
Fermín Aldeguer, el damnificat pel premi a Álex
No tot podien ser bones notícies, i és que la decisió de Ducati de premiar Álex amb una Desmosedici GP 26 ha provocat que Fermín Aldeguer s'hagi de conformar amb la GP 25, incomplint amb el contracte que estava pactat.
Però era l'única manera de poder retenir el petit dels Márquez, i aconseguir que rebutgés l'oferta de Yamaha.