Malgrat que durant molt temps s'especulés amb la possibilitat que Fermín López fos el sacrifici que el Barça realitzés durant aquest estiu, la realitat és que Hans-Dieter Flick en cap moment no ha tingut la intenció de permetre la seva sortida. Creu que és intocable, i així ha quedat demostrat durant la pretemporada, en la qual ha estat un dels jugadors més utilitzats, i ha impressionat amb les fantàstiques actuacions que ha completat.
Si no hi ha cap sorpresa, començarà com a titular en la primera jornada de LaLiga EA Sports, davant el RCD Mallorca, i sembla haver avançat Dani Olmo i Pablo Paéz 'Gavi', amb el qual no es parla, en les preferències de l'entrenador alemany. A més, l'ex del Betis, del Linares i del Recreatiu de Huelva també s'ha encarregat de deixar molt clar que no té previst marxar del Camp Nou, on està convençut que serà protagonista.

La seva idea és triomfar com a blaugrana, i així ho va confirmar al Trofeu Joan Gamper, quan va ser elegit com MVP del partit, gràcies al seu doblet davant el Com de Cesc Fàbregas. Va enviar un missatge tranquil·litzador a l'afició, i va assegurar que es quedaria un any més, com a mínim. A part, convé no oblidar que va firmar un nou contracte de llarga durada fa tan sols uns mesos. I ha rebutjat totes les propostes que li han presentat.
El Barça tampoc no es vol desfer d'una de les perles més prometedores que han sortit de La Masía durant els últims anys, després d'haver perdut Hans-Dieter Flick, i no negociaran per Fermín. Així que tots els seus pretendents estan advertits, i hauran d'oblidar-se d'ell com més aviat millor. És el cas del Paris Saint-Germain, que novament havia iniciat els contactes amb els agents de López, per petició de Luis Enrique.

El tècnic asturià és un admirador de les increïbles condicions que atresora a les botes el '16', i havia sol·licitat a Nasser Al-Khelaïfi que presentés una oferta en ferm.
Fermín únicament es mourà si paguen la seva clàusula de rescissió
Els 50 milions d'euros que el PSG s'havia atrevit a posar a sobre de la taula han estat rebutjats a l'instant per Laporta i per Deco, que han assenyalat a Fermín com a intocable.
I, per tant, l'única forma que pugui abandonar el Barça en un futur és que paguin la clàusula de rescissió que hi ha en el seu vincle, que està valorada en uns de prohibitius 500 'quilos'.