L'arribada d'Adrian Newey a Aston Martin va ser una de les grans 'bombes' que es recorden en els últims anys dins del pàdoc de la Fórmula 1. La seva sortida de Red Bull ja va ser molt comentada i polèmica, i és un dels motius que ha acabat costant-li el lloc de treball a Christian Horner, recentment acomiadat. I no van tardar a aparèixer les especulacions que col·locaven el prestigiós enginyer en altres fàbriques.

Christian Horner en el GP d'Espanya / Foto: Europa Press
Christian Horner

Com era d'esperar, va rebre una quantitat d'ofertes descomunal, gràcies a la increïble reputació que té, pel fantàstic treball que va fer a la marca de begudes energètiques i prèviament en Williams, aconseguint crear un cotxe molt competitiu, que va conquerir diversos campionats. I la seva destinació més probable semblava ser Ferrari, on li oferien molts diners, amb la intenció de tornar a regnar a 'El Gran Circ', una cosa que no fan des de 2007, de la mà de Kimi Räikkönen.

De fet, van assegurar que ja estava tot emparaulat, i que va ser un dels arguments que van utilitzar per convèncer Lewis Hamilton perquè abandonés Mercedes i provés sort a l'escuderia italiana. Però en un gir inesperat dels esdeveniments, l'enginyer britànic va optar per acceptar l'oferta que Lawrence Stroll li va presentar, amb un contracte vàlid per a les pròximes quatre temporades, amb un salari anual de 25 milions d'euros nets.

Lawrence Stroll gal·la 75 anys Fórmula 1
Lawrence Stroll

Una alegria enorme per a Fernando Alonso i per a Lance Stroll, que aviat esperen deixar de tenir un dels pitjors cotxes, i poder aspirar a lluitar per podis i victòries. Tanmateix, en tot moment ha quedat clar que l'objectiu de Newey és crear un cotxe guanyador de cara al següent any, 2026, descuidant per complet el disseny de l'AMR 25. I és que la intenció és aprofitar que hi haurà un canvi de normativa en la Fórmula 1 el pròxim curs, i totes les escuderies començaran de zero.

I a Aston Martin semblen tenir un clar avantatge respecte a la resta de fàbriques en l'evolució del monoplaça, gràcies a les hores de túnel de vent que tenien guardades.

Newey ja ha dissenyat la suspensió de l'AMR 26

Newey continua treballant en silenci, però sense distraccions, i una de les coses que ja té dissenyades és la suspensió que equiparà l'AMR 26, així que ara podrà centrar-se en altres peces.

A Aston Martin la idea és clara, i no només volen guanyar, sinó que volen arrasar per complet els seus rivals.