Fernando Alonso va arribar al Gran Premi d'Espanya amb la moral pels núvols. L'asturià arribava al Circuit de Catalunya després d'aconseguir un 3r lloc a Miami i un 2n a Mònaco. És per aquest motiu que molts esperaven a Montmeló l'anhelada 33a victòria d'Alonso en la Fórmula 1. És per això que la 7a posició de l'asturià va deixar a tots gelats, sobretot perquè el pilot d'Aston Martin pateix tot el cap de setmana, veient-se clarament superat no només Red Bull, sinó també per Ferrari, Mercedes i Alpine.

Encara i així, Fernnado Alonso no està enfadat ni molest, conscient que el bo és encara per arribar. "En algunes carreres com Miami no estàvem per a podi i ho aconseguim per un bon dissabte. Així hem salvat molts podis. Crec que al Canadà veurem una fotografia completament diferent i espero que puguem lluitar amb els Red Bull", va afirmar el pilot asturià.

Fernando Alonso Aston Martin EFE
Fernando Alonso, saludant els seguidors d'Aston Martin / Foto: EFE

Fernando Alonso promet guerra al Canadà

I és que tradicionalment, Montmeló és la primera carrera del Mundial en el qual els equips presenten les seves primeres millores. És un circuit que porta molt temps al calendari, que els equips coneixen a la perfecció, per la qual cosa és ideal per provar les millores que s'han anat preparant en l'inici del Mundial. La prova més evident va ser Mercedes, que després d'un mal inici va volar a Montmeló, amb els seus dos pilots compartint podi amb Max Verstappen. Aston Martin, tanmateix, va considerar que no era el moment de posar tota la carn a la graella, sinó que el circuit ideal, per traçat i característiques dels monoplaza, era el Canadà.

A Montreal, doncs, tal com va avançar Fernando Alonso, es veurà uns Aston Martin molt diferents, molts de més competitius, fins al punt que no es descarta donar la gran sorpresa, tenint en compte que les característiques del Circuit Gilles Villeneuve s'adapten com un motllo al monoplaça de Fernando Alonso. "És Mercedes el que ha fet el pas endavant i ens ha passat. Però que no em preocupa, que al Canadà els piquem", va afirmar a Montmeló Fernando Alonso, amb un somriure als llavis.

Fernando Alonso celebrant el podi en el GP de Monaco / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, celebrant la segona posició en el GP de Mònaco / Foto: Europa Press

La gran millora d'Aston Martin per al Canadà

Tal com aferma la revista alemanya Auto Motor und Sport, la gran millora que presentarà Aston Martin tindrà a veure amb l'aerodinàmica, un factor imprescindible. "Martin Whitmarsh (CEO d'Aston martin) em va dir que al Canadà hauria d'arribar l'actualització més important de l'any. No va voler dir-me què és, però suposo que es tracta d'un nou terra. Perquè ja han realitzat canvis en altres àrees en detall i crec que seguiran amb la seva filosofia dels 'sidepods'  perquè funciona bastant bé", assegura la publicació alemanya.

I és que el circuit de Montreal és ideal per a la manera de pilotar de Fernando Alonso, un traçat que combina revolts molt ràpids amb trams molt lents, la qual cosa requereix un canvi constant en el pilotatge i una aerodinàmica molt ajustada, just la millora que presentarà Aston Maritn, que considera que amb la millora del terra del cotxe pot aconseguir retallar 3 dècimes per volta.