Les altes expectatives generades a Zandvoort, després d'una excelsa cursa per part de Fernando Alonso, que va aconseguir acabar en segona posició, no es van correspondre amb la realitat d'Aston Martin en Monza. Les característiques del traçat italià, que destaca per les seves llargues rectes, no s'adapten a l'AMR23 del pilot asturià. Bona mostra d'això, és que va ser una de les pitjors curses per al d'Oviedo, acabant molt lluny de les posicions de podi, al novè lloc.

"Ha estat la cursa més dura físicament de la temporada", va afirmar el protagonista després de finalitzar les 55 voltes que dura el Gran Premi italià. Des de l'equip britànic eren conscients que partien amb desavantatge i de les dificultats de poder realitzar una bona actuació en aquest tipus de traçat. No obstant això, la marca verda té una data assenyalada al calendari, en un circuit en el qual tenen dipositades grans esperances per poder donar el sorpasso a Red Bull i aconseguir la victòria número 33 en l'espectacular trajectòria de Fernando Alonso.

Fernando Alonso amb el puny en alt després d'acabar segon en Zandvoort / Foto: Europa Press
Fernando Alonso amb el puny en alt després d'acabar segon a Zandvoort / Foto: Europa Press

Tots els camins porten Singapur

El 17 de setembre, Singapur pot formar part de la història del Nano. Les sensacions dels britànics per a Marina Bay superen qualsevol expectativa i el simulador ja els situa per davant del, pràcticament, inabastable Red Bull de Max Verstappen. El neerlandès domina amb puny de ferro la classificació i només ha deixat escapar la primera posició en dues ocasions, en favor del seu company Checo Pérez.

Una situació que pot canviar dràsticament d'aquí a dues setmanes, quan els equips viatgin al país asiàtic, amb un circuit que convida a l'optimisme i la il·lusió. Marina Bay és un traçat urbà, molt enrevessat i atapeït de murs i girs enrevessats, en format, molt similar al de l'Aràbia Saudita, però, a priori, molt més lent.

Fernando Alonso somrient en la prèvia del GP de Canada / Foto: EFE
Fernando Alonso somrient en la prèvia del GP de Canada / Foto: EFE

Tanmateix, la substitució de les corbes 16, 17, 18 i 19 per una recta genera certa incògnita, encara que des de l'equip britànic estan convençuts del gran rendiment que pot aportar l'AMR23 en aquest tipus de circuit. Els precedents amb traçats similars situen Fernando Alonso lluitant pel podi, i per la primera posició.

La història està del costat de Fernando Alonso

Ja ho va avisar el mateix pilot quan va dir "hi haurà més cites on puguem ser més a prop: Austin, Mèxic i potser a Singapur d'aquí a dues setmanes...", ara ha arribat el moment de demostrar-ho. Més enllà de ser un circuit que s'adapta a les característiques del monoplaça, la història està del costat del d'Oviedo.

Fernando Alonso GP Singapur 2008 / Foto: Europa Press
Fernando Alonso celebrant la primera posició a Singapur amb Renault / Foto: Europa Press

Magic ja ha triomfat anteriorment a Singapur, ho va fer el 2008 amb un Renault que no era per tirar coets. Dues temporades més tard, ja vestint els colors de Ferrari i amb un cotxe similar a l'AMR23, Fernando va tornar a pujar al primer calaix del podi, obtenint a més la seva única Grand Chelem (pole, volta ràpida i líder en cada volta).

Amb tots els precedents és inevitable il·lusionar-se amb la 33, sent una oportunitat única per fer realitat el somni de veure Alonso, de nou, a dalt de tot. Per acabar d'amanir-lo, Aston Martin està preparant un aleró davanter, una peça única i especial per a aquest traçat, que permetrà millorar el rendiment de l'AMR23.