Calma abans de la tempesta. Leo Messi s'ha disfressat de superheroi en el dia que el Barça més el necessitava. Després de la crisi extraesportiva, sobre la gespa ha manat qui ho acostuma a fer, i l'argentí ha presidit amb un pòquer una victòria vital contra l'Eibar (5-0) abans del retorn de la Champions League. I a banda és líder provisional de la Lliga Santander i pressiona el Reial Madrid. [Llegeix la crònica]
EFE
Traca final culé. Braithwaite dispara però Dmitrovic la refusa i Arthur només ha d'empenyer la pilota cap a dins. Maneta blaugrana al Camp Nou.
Un altre cop Messi. Marca el quart de la tarda després d'amagar el xut en diverses ocasions davant del porter. Marca de la casa i repocker de l'argentí.
Entrada dura a Braithwaite i l'àrbitre l'amonesta amb una groga.
Marxa Edu Expósito y entra Cristóforo.
Marca Vidal després de rebre una passada perfecta d'Umtiti. Festival de gols anul·lats avui al Camp Nou.
Falta a uns 30 metres de la línea de gol. L'argentí la xuta molt bé però el porter la desvia cap amunt de la porteria. Serà córner.
Fora de joc d'Umtiti, que remata una passada de Lenglet a boca de gol. Connexió de centrals.
Marxa el xut d'Orellana per l'esquerra de la porteria de Ter Stegen. Excessivament creuada.
Marxa Griezmann i entra Braithwaite. Tindrà 20 minuts per debutar el danès.
Xoca Diop amb Rakitic en una pilota dividida que fa que el croata es mengi els tacs del migcampista de l'Eibar. Sense problemes.
Ara mateix els dos centrals estan amonestats amb 4 grogues. Si algun dels dos rep una targeta avui, es perdrà el clàssic contra el Madrid.
Pilota bombejada que acaba als peus de l'argentí dins de l'àrea i ho prova amb un xut creuat. Atura Ter Stegen.
Marxa Piqué i entra Umtiti.
Marxa Inui i Enrich i entra De Blasis i Quique González.
Ha posat el peu a l'alçada de la cara de Piqué per rematar una pilota morta a l'àrea petita.
Dispara el japonés des de la banda, però De Jong toca la pilota i desvia la seva trajectòria. Va a córner.
Xut amb rosca de Cote en el tir lliure proper a la frontal. Ter Stegen s'estira i aconsegueix parar-la.
Marxa Sergio Busquets i entra Frenkie De Jong.
Les indicacions de Quique Setién al descans han sorgit efecte, perquè els jugadors blaugrana estan controlant molt més el partit. Els atacs estan arribant un darrere l'altre i el perill sobrevola la porteria de Dmitrovic cada cop que arriben.
Li tornen a fer el mateix a Griezmann, que anava la passada dirigida cap a ell, però Arturo Vidal se la queda i xuta. Atura sense problemes el porter de l'Eibar, però era fora de joc també.
Centrada al segon pal de Griezmann i rematada de primeres de Rakitic. Evita el gol el porter de l'Eibar amb una bona aturada.
Passada boníssima de Messi dirigida cap a Griezmann que el deixava sol davant el porter, però Semedo s'avança i la xuta ell... però la pilota surt fregant el pal. De totes formes, era fora de joc.
Centre des de la banda que connecta amb el davanter al punt de penal. Xuta, però Piqué la tapa i surt desviada a córner. Ocasió salvada.
El Barça guanya amb comoditat i debutarà Braithwaite. El nou davanter del Barça ja escalfa durant el descans.
No estem a desembre del 2002 ni el president del Barça és Joan Gaspart, però Josep Maria Bartomeu ha vist com els culers presents al Camp Nou li han dedicat una sonora xiulada, amb mocadorada i crits de "Bartomeu dimissió", que s'ha repetit en dues ocasions abans de l'inici partit i també repetit durant el partit. [Mira el vídeo aquí]
EFE
Passada entre línies de Messi per a Griezmann, Dmitrovic l'atropella, però era fora de joc abans.
Arturo Vidal la centra rasa al punt de penal per a Griezmann, però el porter la rebutja. Sergio Busquets xuta el refús, però no entra la pilota. Era claríssima!
I Messi. Hat-trick. Perd la pilota l'Eibar i Messi es planta davant del porter. Però assisteix Griezmann, que la perd, i després el de sempre aprofita el rebuig per tornar a marcar. Increïble.
Messi. Sí, tornem a repetir el seu nom. Combinació interior, es busca el forat per xutar creuat entrant per l'esquerra a l'àrea de l'Eibar i gol. El porter Dmitrovic s'estira amb la cama però no pot evitar la segona diana de l'argentí.
En els últims minuts el Barça no està tenint possessions tan llargues com li agradaria perquè els jugadors de l'Eibar estan robant moltes pilotes.
Bon centre des de la banda dreta, que connecta amb Escalante a la frontal, però el xut marxa desviat pel damunt de la porteria de Ter Stegen.
Messi està bé, se sent còmode i vol participar. I això és bo per al Barça. Si el capità vol marcar gols, tot l'equip el segueix.
Jugada entre Leo i Rakitic dins de l'àrea que l'argentí culmina amb un xut als núvols. Estava en fora de joc.
No són Sergi Roberto i Alba i això es nota. Amb la pilota als peus tenen problemes, se la volen treure de sobre.
Junior toca dins de l'àrea i Arturo Vidal ho prova amb l'esquerra, primer, i la dreta després. Atura Dmitrovic i després la pilota toca el lateral de la xarxa.
Es queda davant del porter per la banda però el seu xut queda tapat per un defensa. Llàstima.
Messi. Sense paraules. Marxa com vol i quan vol de fins a dos rivals a la frontal de l'àrea i bat el porter de l'Eibar amb un toc de classe. El Barça ja guanya.
Dispara el davanter des del vèrtex esquerra de l'àrea, però Ter Stegen no té problemes per aturar-la.
No està sent el millor inici de partit des que Setién està a la banqueta blaugrana. L'Eibar està controlant molt bé els primers 10 minuts i s'està jugant la pilota més a camp del Barça que en camp contrari.
No estem a desembre del 2002 ni el president del Barça és Joan Gaspart, però Josep Maria Bartomeu ha vist com els culers presents al Camp Nou li han dedicat una sonora xiulada, amb mocadorada i crits de "Bartomeu dimissió", que s'ha repetit en dues ocasions abans de l'inici partit. [Llegeix la notícia aquí]
EuropaPress
Centrada de Cote al punt de penal i rematada d'Enrich que entra a la porteria. Però estava en fora de joc. Clar.
Exactament 7 minuts de retràs a causa d'uns problemes de comunicació entre els àrbitres i el VAR.
Els mocadors blancs tampoc falten...
Tranquil·litat per baix i reptes per dalt. Amb una victòria el Barça recuperaria el liderat provisional a l'espera del partit del Reial Madrid.
Segon partit de dissabte i tercer de la jornada. El Camp Nou gaudirà del Barça i estarà pendent del Reial Madrid, que juga aquesta nit.
Després de la greu situació de crisi que viu el Barça, aquest dissabte s'espera una mocadorada per a Josep Maria Bartomeu. Manifest Blaugrana ha incentivat una xiulada i que els culers portin mocadors per proclamar el seu rebuig a les dubtoses pràctiques que està portant a terme el club.
EuropaPress
👋 @MartinBraith
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) February 22, 2020
📍 Camp Nou pic.twitter.com/tSUSA8vuYG
Malgrat la influència de l'argentí en el joc, la realitat és que Leo Messi porta 4 partits seguits sense marcar. Serà avui el dia en que trenqui la sequera golejadora?
EFE
Barça
Ter Stegen; Semedo, Piqué, Lenglet, Junior; Rakitic, Busquets, Arthur, Arturo Vidal; Messi, Griezmann.
Suplents: Neto, Umtiti, Sergi Roberto, Akieme, De Jong, Ansu Fati i Braithwaite.
Eibar
Dmitrovic; Tejero, Burgos, Arbilla, Cote; Edu Expósito, Diop, Escalante; Orellana, Sergi Enrich, Inui.
Suplents: Yoel, Sergio Álvarez, Quique González, Oliveira, De Blasis, Cristóforo i Pedro León.
Aquest dimarts 26 el Barça viatjarà a Nàpols per afrontar el partit d'anada de vuitens de la Champions. És possible que Quique Setién hagi decidit seure a De Jong i a Ansu Fati per aquest motiu. Tampoc hi ha marge per dormir-se avui: s'ha d'aprofitar l'avantatge de només 1 punt del Madrid i guanyar per pressionar al rival.
El passat dijous es va fer oficial que Martin Braithwaite, del Leganés, es convertia en nou jugador del Barça. Un fitxatge per substituir Dembélé i que aquest dissabte ja podria debutar oficialment. De moment, però, és suplent.
Benvingut, @MartinBraith! 😂🙌 pic.twitter.com/m1ptAnwgaK
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) February 21, 2020
El futbol és la seva prioritat però Setién no va poder evitar preguntes incòmodes. L'entrenador del Barça va voler treure ferro a l'escàndol sobre els perfils falsos que es dedicaven a erosionar l'oposició i membres de la primera plantilla a través de les xarxes. "Hi ha coses que podeu pensar que ens afecten, però la realitat és que no és així. Ens centrem en temes futbolístics i en el nostre objectiu, la resta ens afecta poc", va dir. [Repassa què ha dit Setién]
EFE
Setmana de crisi absoluta a can Barça. Després del cas I3 Ventures, hi han hagut reunions entre la plana major culer i el càrrec de president de Josep Maria Bartomeu està en entredit. Si la pilota entra contra l'Eibar, es podria calmar la situació.
EFE
El Barça sempre té facilitats contra l'Eibar. Un equip que arrisca i que encaixa molts gols contra els blaugrana. El Barça sempre li ha marcat dos gols o més.
Lliga | 19/10/19 | Eibar | 0-3 | Barça |
Lliga | 19/05/19 | Eibar | 2-2 | Barça |
Lliga | 13/01/19 | Barça | 3-0 | Eibar |
Lliga | 17/02/18 | Eibar | 0-2 | Barça |
Lliga | 19/09/17 | Barça | 6-1 | Eibar |
Lliga | 21/05/17 | Barça | 4-2 | Eibar |
Lliga | 22/01/17 | Eibar | 0-4 | Barça |
Dmitrovic; Tejero, Burgos, Arbilla, Cote; Edu Expósito, Diop, Escalante; Orellana, Sergi Enrich, Inui.
Alineació de 4-4-2, només amb Messi i Griezmann de davanters, però amb un mitjapunta: Arturo Vidal. El xilè serà la punta de llança del rombe del mig del camp. I en defensa Lenglet acompanya Piqué a l'eix i els laterals són per a Semedo i Junior Firpo. Cal destacar la suplència de De Jong.
EFE
Ter Stegen; Semedo, Piqué, Lenglet, Junior; Rakitic, Busquets, Arthur, Arturo Vidal; Messi, Griezmann.
L'única solució per evitar que tot esclati i Josep Maria Bartomeu hagi d'abandonar el Camp Nou amb globus aerostàtic és que la pilota, capritxosa en dies assenyalats, entri a la porteria. Aquest dissabte, el Barça de Quique Setién s'enfronta a l'Eibar en un partit corresponent a la 25a jornada de Lliga (16:00h / Movistar LaLiga). Fallar seria un desastre en tots els sentits. [Llegeix la prèvia aquí]
EFE