La campanya de les eleccions europees del pròxim 9 de juny ha arribat a Madrid. Els partits han engegat la seva maquinària per aconseguir el vot, però també per perjudicar l'adversari polític, ara també utilitzant la intel·ligència artificial. L'última estratègia del PSOE recorda la campanya la del president del Futbol Club Barcelona, per ser reelegit al càrrec. Aquest divendres, el PSOE ha començat el dia amb provocacions cap al Partit Popular. En el perfil de les seves xarxes socials han compartit un vídeo on es podia veure un primer pla de la seu del PP, al madrileny carrer Gènova, i seguidament un pla de l'edifici del costat simulant el desplegament d'una gran lona amb la candidata socialista a les eleccions europees, Teresa Ribera, amb el missatge "Vota més Europa". Els socialistes han donat el "bon dia" als populars amb aquest vídeo i els han advertit que "comença la campanya". 

Aquesta estratègia del PSOE per als comicis europeus recorda la que va fer servir Joan Laporta l'any 2020 quan va desplegar una lona gegant davant l'estadi del Santiago Bernabéu amb l'objectiu de provocar el Reial Madrid i fer campanya a favor del Barça. En aquella ocasió, en la lona apareixia la figura de Laporta acompanyat del missatge "Ganes de tornar a veure-us". La diferència és que en aquella ocasió la pancarta era real. 

Guerra a les xarxes

L'enfrontament entre PSOE i PP a les xarxes ja ve de lluny. En els darrers mesos ambdós han disparat atacs surrealistes al seu adversari polític a través dels seus comptes oficials. En el marc del cas Koldo, les dues formacions van fer servir la sèrie Friends per atacar-se. Primer, el PSOE 'imaginava' com serien els capítols d'una sèrie de televisió que tingués a veure amb les "trames de corrupció que envolten" la presidenta de la Comunitat de Madrid. Aquesta ficció es diria Familiars i els socialistes van jugar amb el logotip de Friends per adaptar-la al nom que ells li posen a aquesta "sèrie" de televisió. Des del PP de la comunitat madrilenya, no es van quedar enrere i van contestar l'atac amb una imatge on també canviaven la marca de la producció nord-americana per posar-hi el logo del PSOE i que la 'sèrie' es digui "Prostitutes i cocaïna".

El PP de Madrid ha estat un dels que ha protagonitzat alguns dels missatges més fora de lloc dels darrers mesos a les xarxes. Un dels seus principals objectius també ha estat Carles Puigdemont. En una publicació a TikTok apareixia el líder de Junts per Catalunya en dues imatges. La primera, en una conferència de premsa al Parlament Europeu; la segona, en una imatge editada pels populars en la qual apareix Puigdemont dins d'una garjola. A més, afegien en la seva publicació la cançó 'Es un secreto' de l'artista de reggaeton Plan B. I és que el fragment musical és clar: "Si no es hoy, mañana tal vez, pero algún día voy a tenerte". Es tracta del segon paràgraf de la cançó, però els populars es van atorgar la llicència de canviar aquesta frase i afegir-hi: "Tenerte (en prisión)".

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic