L'èxit de públic, d'organització de la cursa i la satisfacció dels pilots d'aquest cap de setmana a Montmeló suposa un impuls més perquè la Fórmula 1 mantingui Barcelona i Catalunya com una de les curses del circuit. Madrid tindrà el seu Gran Premi d'Espanya, que fins a aquest any ostentava Montmeló, i això no serà, òbviament, cap problema. La seva irrupció tirant de talonari institucional i amb un circuit urbà que desagrada enormement els pilots, ha donat a Madrid una plaça al circuit. Veurem, en els anys vinents, quina evolució té aquesta aventura denominada Madring, però el fet que el pilot espanyol de referència en el circuit, l'asturià Fernando Alonso, actuï d'ambaixador de Montmeló, ja dona idea que la desaparició del circuit català com un pas obligat dels pilots no és a l'horitzó.

Aquest any han assistit a la cursa d'aquest diumenge un total de 125.902 espectadors i s'ha batut el rècord del circuit. El total d'assistents al gran premi ha superat les 300.000 persones, un exemple més que l'organització i gestió de negoci a càrrec de la Fira ha estat excel·lent, igual que la valoració molt positiva dels pilots amb les inversions de 50 milions d'euros per reforçar la seguretat. Una mesura que el converteix en un dels preferits pels corredors, per les escuderies i pels patrocinadors. Més enllà de les lògiques cues als accessos a Montmeló, s'han millorat els accessos per carretera i per tren que han contribuït a reduir les dificultats d'altres anys.

S'obre ara un important període de negociacions per aconseguir el manteniment i l'estabilitat del circuit de Montmeló com una de les proves del circ de la Fórmula 1, més enllà de 2026

Superat amb èxit el tràmit no menor d'aquest cap de setmana, s'obre ara un important període de negociacions per aconseguir el manteniment i l'estabilitat del circuit de Montmeló com una de les proves del circ de la Fórmula 1, més enllà de 2026. Un total de 34 anys acollint la cursa a Montmeló, des de 1991, és l'aposta més sòlida que té Catalunya a l'hora de negociar amb la FIA, amb Liberty Media en la seva condició de propietària dels drets comercials de l'F1 i amb les escuderies i els patrocinadors. La gestió discreta duta a terme per la Fira i el paper d'Oriol Sagrera, l'home que manté d'algun temps ençà els contactes en les negociacions amb tot el món de la Fórmula 1, estan ben encaminades.

Mantenir Montmeló com una de les curses és també una aposta de la Generalitat i del mateix president Illa, que s'ha implicat en algunes de les reunions més importants. Catalunya té un magnífic full de serveis amb la Fórmula 1 i això, segur, acaba comptant. El gran premi d'Espanya correspondrà a la prova que se celebrarà a Madrid i el gran premi de Montmeló tindrà una altra denominació en la qual tots els esforços s'han de realitzar perquè aparegui Catalunya, una cosa que contribuiria a potenciar internacionalment la marca, ja que, per exemple, el 2024 l'assistència a les curses va ser de 6,4 milions de persones i l'audiència televisiva acumulada de 1.550 milions d'espectadors a escala mundial. En xarxes socials, l'F1 té 96 milions de seguidors, la qual cosa dona una idea de l'impacte planetari que té.