El sector de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) a Barcelona ha crescut al maig, i ja compten amb 33 vehicles més que a l'abril, però acumula un descens anual del 13,8%, segons les dades del Ministeri de Foment. Les caigudes són molt menys pronunciades del pronosticat després del conflicte amb els taxistes.

Els cotxes de VTC van tornar a créixer a Barcelona després de la caiguda registrada des que l'1 de febrer va entrar en vigor la norma que obliga a contractar-los amb quinze minuts d'antelació. Uber i Cabify van deixar llavors d'operar a la ciutat, si bé la segona va tornar 'sortejant' l'antelació. A partir del 21 de maig l'Àrea Metropolitana de Barcelona ha ampliat el temps de contractació a una hora.

En xifres estatals, el sector sumava 14.827 llicències a tot el país al tancament del mes de maig passat, amb la qual cosa acumula un creixement del 13% en el que va d'any.

Els vehicles amb què donen servei plataformes com Uber i Cabify registren aquest avenç malgrat les noves normes i restriccions aprovades per diverses comunitats i de què ja estan obligats a informar de tots els seus serveis a un registre públic.

Només el mes de maig passat, el nombre de llicències per a cotxes de VTC va créixer a nivell estatal en 650, amb la qual cosa des de començaments d'any el sector ha sumat 1.702 noves autoritzacions fins a les referides 14.827.

Aquesta dada suposa que existeix un d'aquests cotxes per cada quatre taxis, davant la mitjana d'un per trenta que fixa la Llei d'Ordenació de Transports Terrestres (LOTT) per donar autoritzacions a aquests dos sectors.

No obstant això, el creixement no respon a autoritzacions concedides per les administracions, sinó a les resolucions judicials que es fallen per l'existència del buit legal que el sector va registrar entre els anys 2009 i 2015.

Per la seva part, Madrid es manté com a ciutat amb més VTC, amb 7.662 llicències, més de la meitat del tot el país i un 17% més respecte al començament d'any, després de sumar 287 el mes passat.