El conseller delegat del grup automobilístic Volkswagen, Herbert Diess, ha xifrat aquest dimarts la reconversió de la planta de Seat de Martorell per produir vehicles elèctrics en 2.400 milions d'euros. En aquest sentit, Diess ha reclamat el suport dels fons europeus per dur a terme aquest projecte i ha assegurat que la producció d'automòbils elèctrics i de bateries per a vehicles 'zero emissions' a Espanya dependrà del "compromís" de la Comissió Europea.

Diess ha reclamat més suport per part d'Europa per avançar en el projecte d'electrificació i ha assegurat que, per exemple, Tesla ha rebut "milers de milions" per a la posada en marxa de la seva planta de Berlín. El conseller delegat de l'automobilística també ha destacat que altres regions del món subvencionen amb més milions que els que aporta Europa a aquest tipus d'iniciatives.

La intenció de Seat, que forma part del grup Volkswagen, és "electrificar Seat i Espanya i liderar la recuperació econòmica d'aquest país", tal com va exposar la seva directiva durant la celebració del 70è aniversari de la companyia.

Electrificació

L'electrificació de la mobilitat és una aposta tant del govern espanyol, com de la mateixa Volkswagen i Seat, juntament amb la col·laboració d'Iberdrola. En aquest sentit, les tres companyies van firmar aquest dilluns una aliança estratègica per impulsar l'electrificació, un acord que reforça la col·laboració existent entre aquestes tres empreses. El projecte en comú pretén impulsar el subministrament d'energia renovable per a reforçar la cadena de valor del vehicle elèctric.

A més, Seat va presentar el juliol passat un pla d'inversió fins a 2025 de 5.000 milions d'euros per a nous productes i vehicles elèctrics, així com una proposta de vehicles elèctrics a Martorell.

Diess també ha volgut posar en relleu la bona posició en la qual es troba Espanya per a la producció de models petits com són els de la plataforma MQB-A0, com el Polo o el T-Cros, que ja acoblen a Pamplona.

Amb referència a les sis plantes de bateries elèctriques que vol impulsar Volkswagen a Europa, l'automobilística va exposar aquest dilluns que la fàbrica que s'ubicarà al sud d'Europa es trobarà a França, Espanya o Portugal.