Coincidint amb el Dia Mundial del Medi Ambient, Unilever va presentar els últims avenços de la seva estratègia de sostenibilitat, un any després de redefinir el seu full de ruta amb objectius més tangibles i realistes a curt i mitjà termini. La companyia comença a constatar senyals primerencs de progrés en les quatre àrees clau que guien la seva actuació: clima, naturalesa, plàstics i mitjans de vida.

Entre les fites més destacades es troben l'ús d'electricitat 100% renovable en totes les seves operacions a Espanya —incloses la seva seu a Viladecans (Barcelona) i la planta de Leioa (Bizkaia)—; accions de reforestació com la plantació de 365 arbres juntament amb Grup Dia i Bosquia; campanyes educatives com Recicl-Arte, que promouen la circularitat a través de l'art; i programes com Tu Compra Ayuda, amb el qual Unilever i Dia han donat productes de primera necessitat a famílies en situació de vulnerabilitat.

"Fa un any vam dir que volíem que la sostenibilitat es mesurés com qualsevol altra prioritat del negoci. Avui podem afirmar que anem per bon camí. Ja hi ha avenços visibles, encara que som conscients que hem d'accelerar per aconseguir els nostres objectius i generar un impacte transformador a gran escala", explica Ana Palencia, directora de Comunicació i Sostenibilitat d'Unilever España.

Respecte al clima, el 72% de l'electricitat utilitzada per Unilever en les seves operacions globals ja prové de fonts renovables. A més, la companyia ha aconseguit reduir en un 21% l'empremta de gasos amb efecte d'hivernacle dels seus productes des de 2010, alineant-se amb la seva meta d'assolir les zero emissions netes a tota la seva cadena de valor per a 2039.

En paral·lel, Unilever reforça el seu compromís amb la protecció i regeneració de la naturalesa, en un context global marcat per la pèrdua de biodiversitat, l'escassetat d'aigua i la degradació del terra. A través del seu Fons per al Clima i la Naturalesa, la companyia continua finançant iniciatives orientades a preservar els ecosistemes, restaurar entorns naturals i promoure l'ús responsable dels recursos. La meta és clara: restaurar i protegir un milió d'hectàrees d'ecosistemes naturals abans de 2030.

Un altre dels àmbits en els quals la companyia ha reportat avenços és la reducció del plàstic als seus envasos. Des de 2019, ha aconseguit disminuir el seu ús de plàstic verge en un 23% i ja incorpora un 21% de plàstic reciclat als seus envasos. Unilever manté el seu compromís de recollir i processar més plàstic del que posa al mercat per a 2025, avançant cap a un model més circular i responsable.

La millora de les condicions de vida de les persones vinculades a la companyia i la seva cadena de subministrament continua sent també una de les seves grans prioritats. A finals de 2024, més de 100.000 petits agricultors ja havien accedit a programes de suport, i més del 35% dels proveïdors clau han subscrit compromisos de salari digne.

Aquests avenços s'emmarquen en el Growth Action Plan 2030, un full de ruta que impulsa la sostenibilitat com a palanca de transformació empresarial i que va rebre el suport del 97,5% dels accionistes de la companyia.

"La sostenibilitat no és un extra: és una manera de gestionar el negoci. No es tracta només de grans promeses, sinó de resultats concrets. Volem inspirar a més empreses a què demostrin, amb fets, com el creixement econòmic i l'impacte positiu poden anar de la mà", conclou Ana Palencia.