Prop de 200 entitats demanen una ampliació a l'Aeroport del Prat, amb una inversió que s'aproparà als 1.700 milions d'euros, és "imprescindible", "inajornable", respon "a l'interès públic general, de caràcter social i econòmic", incrementarà en 2 punts el PIB català i permetrà "situar Catalunya i Barcelona al món".

Les entitats catalanes adherides a l'acte, que se celebrarà el dia 2 de juny a l'escola de negocis Esade, i entre les quals es troben el Cercle d'Economia, la Cambra de Comerç de Barcelona, les patronals Foment del Treball i Pimec o el RACC.

El manifest

El manifest, donat a conèixer avui, recorda que l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat és un dels principals motors de competitivitat, ocupació i futur de Barcelona, Catalunya, Espanya i la Regió Euro Mediterránea, i que les seves successives ampliacions han demostrat la importància de tenir un aeroport competitiu per disposar d'ocupació de qualitat, desenvolupament industrial, logístic i innovador.

Adverteix no obstant això que amb el seu actual disseny i configuració s'està apropant a la seva capacitat màxima de 55 milions de viatgers anuals, i que per incrementar la seva capacitat cal construir la terminal satèl·lit ja prevista i l'allargament d'una de les pistes, el que donaria a El Prat un paper destacat de "hub" intercontinental.

L'ampliació

Després de la treva no desitjada de moviments d'aeronaus i viatgers provocada per la pandèmia, "ara el que es tracta és que l'Aeroport de Barcelona, a través de la seva última ampliació, contribueixi a la recuperació econòmica de Catalunya i al seu creixement", indica el manifest. L'ampliació de l'Aeroport permetrà "situar a Catalunya i Barcelona al món", afirmen les entitats adherides al manifest, que subratllen que no "es pot renunciar a una inversió de 1.600-1.700 milions d'euros en una infraestructura que contribueix al 7 % del PIB de Catalunya i que, amb l'ampliació, arribaria a una contribució del 9 %".

Entenen que l'ampliació d'El Prat "és imprescindible i respon a un imperatiu d'interès públic general, de caràcter social i econòmic en un món cada vegada més global." Asseguren que Catalunya i Barcelona no només es convertirien en una destinació de turisme sostenible, sinó que això suposaria "dinamitzar l'activitat econòmica generant ocupació, atracció i retenció de talent i inversió internacional, elements necessaris per fer realitat altres polítiques posades en marxa per al creixement dels nous sectors econòmics verd i blau".

Un acord

Les entitats que firmen el manifest reclamen un acord entre Aena, la Generalitat, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i els ajuntaments de Barcelona, El Prat, Gavà, Viladecans, Sant Boi, i altres consistoris afectats, "per enviar a les institucions europees un missatge clar i contundent de consens en relació amb l'interès públic que justifica l'ampliació, i a les mesures de compensació mediambiental que cal adoptar per facilitar la seva execució".

Així mateix, insten Aena a mantenir el seu compromís amb els plans de futur dels aeroports de Girona-Costa Brava i Reus, pels quals "s'ha de continuar jugant amb inversions destacades, que a més de la seva mobilitat internacional pròpia, han de ser complementaris al desenvolupament del hub de Barcelona".

 

Imatge principal: Aeroport El Prat. - ACN