SSG, Ambuibérica i Ambulancias Maíz seran les tres empreses que competiran pel contracte milionari del transport del Servei Càntabre de Salut. El concurs per aconseguir el transport d'ambulàncies a Cantàbria es va tancar a començaments de febrer i s'espera que hi hagi una resolució el mes de maig. Aquest nou contracte té un valor de 46,9 milions i es compon de dos lots, un d'ells per a la gestió del servei sanitari urgent per valor de 33,7 milions d'euros i un altre per al servei no assistencial per 13,2 milions, comporta un relleu de tota la plantilla actual, composta per 342 i 147 treballadors respectivament.

SSG apareix com l'empresa més ben posicionada, ja que és l'única que opta als dos lots del contracte. D'altra banda, l'empresa d'origen andalús és una de les líders del sector a Espanya amb una llarga experiència en gestió del transport sanitari a gairebé totes les províncies andaluses i a Castella-la Manxa i té 20 delegacions repartides per tot el país. A més, es tracta d'una empresa molt consolidada amb una plantilla de més de 3.000 professionals, dels quals un 75% tenen contracte fix indefinit, la qual cosa li permet disposar de personal altament qualificat. 

Ambuibérica és l'empresa que porta gestionant des de fa més de 10 anys el transport sanitari de Cantàbria i es presenta sota el nom Autransa per a la gestió del transport sanitari urgent. En els últims anys, ha arrossegat pèrdues que la van portar a demanar al govern càntabre la rescissió de l'actual contracte per falta de liquiditat, incomplint les condicions laborals dels treballadors i fent una baixa inversió en les ambulàncies, segons va publicar eldiario.es

La pugna la tanca l'empresa basca Ambulàncies Blat de Moro, en una UTE anomenada CanSALUD juntament amb la catalana Blue Mobility, la qual aspira també a aconseguir el transport sanitari urgent. L'UTE s'ha vist afectada per les recents imputacions en casos de presumpta corrupció que implicarien a l'empresa basca gestora del servei sanitari DYA. El seu soci català acaba de renunciar al contracte d'expatriacions del SEM després d'haver-se presentat, fet que alguns mitjans atribueixen a un intent de pressionar el govern de la regió per incrementar la dotació econòmica de la licitació.

Al principi, en la lluita per aquest contracte hi havia una empresa més, Diavida S.L, que es va presentar per als lots tant del servei de transport sanitari urgent i com del servei de transport sanitari no assistencial. La companyia valenciana va ser exclosa de la licitació per no aportar els documents necessaris ni en el termini ordinari ni en el termini d'al·legacions. D'aquesta forma, SSG queda com a única candidata a realitzar els trasllats no urgents de pacients del Servei Càntabre de Salut, ja sigui per a consultes, proves diagnòstiques, tractaments o retorn a casa després de l'alta hospitalària.