Només en els primers quatre mesos del 2018, el creixement de passatgers en els aeroports catalans ha estat d'un 7,5% i durant el 2017, l’Aeroport de Barcelona-El Prat va transportar més de 7,2 milions de passatgers intercontinentals, dels quals 2,64 de directes i 4,57 d’indirectes.

Són les xifres que ha presentat avui el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), en la presentació del nou Pla Estratègic 2018-2019, en què ha avançat l’aposta per noves rutes internacionals, prioritzant Tòquio, Mèxic, Xile i la Índia.

L'aeroport del Prat, un èxit

La directora de l’aeroport Barcelona-El Prat, Sònia Corrochano, ha assegurat que el creixement és molt potent, i que “tenint en compte que els primers tres mesos acostumen a tenir una activitat més baixa, un creixement fins l’abril del 7,5% és molt positiu”.

Segons les dades de SABRE del 2017, només l'1% de les ciutats del món concentren el 40% de la generació de tràfic, i dins d'aquest 1%, Barcelona ocupa la posició 24, per darrere de Milà, i molt per davant de Madrid, que ocupa la posició 35. 

A més, el bon posicionament de la classe business de l'aeroport del Prat és també un factor important, alhora que la càrrega, un factor molt important pel que fa a les exportacions.

Segons el primer tinent d’alcaldia, Ricard Font, "tenir connectada la ciutat amb Silicon Valley i les principals ciutats nord-americanes, és una garantia del desenvolupament futur de Catalunya". “Estem davant d'un èxit col·lectiu, un signe del potencial de Barcelona i que hem de protegir entre tots plegats", ha assegurat

Segons la directora, “tots els aeroports que estan per sobre nostre són aeroports que actuen en capitals de ciutat, per tant hem d'estar orgullosos”.

Noves rutes i objectius

El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, ha assegurat que “és un moment dolç per tirar endavant aquest pla estratègic”. En la mateixa línia, Ricard Font ha fet referència a les paraules de Sixte Cambra, president del port de Barcelona quan va dir que el Port havia fet “un salt d’escala”, i ha assegurat que això també es pot dir de l’Aeroport.

En aquest sentit, doncs, dins el pla estratègic 2018-2019 que ha presentat avui el CDRA, després de finalitzar l'anterior pla amb tots els objectius assolits, ara els reptes, segons el primer tinent d'alcaldia, Ricard Font, "augmentar les rutes, sobretot Tòquio, Mèxic, Bangkok, Santiago de Xile i diversos punts de la Índia".

De cara a la temporada d'estiu, la directora de l'Aeroport de Barcelona, ha assegurat que "es tracta no només de mantenir les rutes, sinó que sigui sostenible". De fet, durant el 2017, el Prat va aconseguir un nou rècord de rutes intercontinentals, assolint un total de 45 destinacions.

Per a l’any en curs, es preveu que Barcelona aconsegueixi nous enllaços com Boston (Level) o Seül (Asiana), i que “consolidi les rutes ja existents”, ampliant la capacitat dels avions i un augment de freqüències.