Seat ha llançat al mercat el nou León e-Hybrid, el primer model híbrid endollable de la companyia espanyola, que compta amb una autonomia 'zero emissions' amb 204 cavalls de potència.

seat lleó cotxe - seat

El nou Seat León e-Hybrid. / SEAT

"Amb el seu impressionant disseny, inspirat en la llum de Barcelona, al nou Seat Lleó arriba amb tecnologies innovadores: és el primer vehicle completament connectat i més segur de la marca, el que el converteix en el millor León de tots els temps," ha recalcat el president de la firma de Martorell (Barcelona), Wayne Griffiths.

El reeixit Seat Lleó, ara híbrid

El Lleó és el model més venut de la companyia i ara arriba al mercat amb una versió electrificada, que es converteix en el primer vehicle de la marca amb aquesta motorització.

La nova versió híbrida endollable munta un propulsor de gasolina TSI de 1.4 litres i 150 cavalls combinat amb un motor elèctric de 116 cavalls que junts ofereixen una potència de 204 cavalls.

Així, el model accelera de 0 a 100 quilòmetres per hora en 7,5 segons, mentre que redueix el seu consum fins als 1,1-1,3 litres cada 100 quilòmetres amb unes emissions d'entre 25 i 30 grams de diòxid de carboni (CO2) per cada quilòmetre recorregut.

El preu parteix dels 34.080 euros, mentre que en la seva versió familiar s'ofereix des de 35.280 euros.

Passos cap a l'electrificació

Griffiths ha reivindicat l'aportació fonamental del Lleó e-Hybrid al canvi que està experimentant la companyia per integrar l'electrificació. Seat posarà al mercat una oferta de vehicles amb aquestes característiques que "creixerà amb cinc nous models electrificats fins a final de 2021", en paraules del president de la firma de Martorell.

El SEAT Tarraco e-Hybrid serà el tercer model electrificat de Seat i sortirà al mercat al primer trimestre de 2021.

seat tarraco e-Hybrid - SEAT

El model SEAT Tarraco e-Hybrid que sortirà al mercat el primer trimestre de 2021. / SEAT

El sector industrial, el qual inclou l'automoció, destaca pels seus llocs de treball "estables" i "amb bona retribució" en comparació amb altres sectors, tal com va destacar el President de la Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE), a Antonio Garamendi, a mitjans de novembre. Per aquesta raó, va instar a dirigir els fons de recuperació cap aquesta indústria.

Seat va invertir recentment més de 30 milions d'euros en un centre de test de motors a les instal·lacions de Martorell, que donarà feina a 200 persones.