Ryanair ha confirmat aquest dimecres que ha cancel·lat el 12% dels vols que tenia prevists els propers 25 i 26 de juliol amb motiu de la vaga convocada pels tripulants de cabina (TCP) a Espanya, Bèlgica i Portugal, i ha contactat via correu electrònic i missatge de text prop de 50.000 clients que viatjaven amb origen o destinació a Espanya per avisar-los amb set dies d'antelació que els seus vols han estat cancel·lats.

La companyia ha ofert a tots els clients afectats la possibilitat de resituar-se en un vol alternatiu que s'operi set dies abans o després del 25 i 26 de juliol. Com a opció, podran rebre també el reemborsament complet dels seus bitllets. Segons Ryanair, la vaga podrà afectar fins a 200 vols diaris que Ryanair opera a Espanya (24%), 50 dels que opera a Portugal (27%), 50 a Bèlgica (31%) i 300 a tota Europa (12%).

L'aerolínia ha incorporat personal extra al departament d'atenció al client per ajudar en la gestió del reemborsament o reubicació dels clients afectats al llarg dels propers set dies.

Qualsevol client de Ryanair que viatgi amb origen o destinació Bèlgica, Portugal o Espanya dimecres que ve o dijous que no hagi rebut un e-mail o missatge de text aquest dimecres, podrà confiar que el seu vol s'operarà amb normalitat i haurà de fer el 'check-in' seguint el procediment habitual.