El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) ha presentat aquest dijous el pla estratègic de l'Aeroport del Prat fins a 2024. En el text, el Prat s'ha marcat dos grans objectius, estar connectat amb 19 grans 'hubs' d'arreu del món i, a més, fer un "monitoratge constant i exhaustiu" per trobar noves oportunitats de rutes per a Barcelona. De fet, aquests dos objectius porten a l'objectiu final, que és recuperar, en els pròxims quatre anys, el posicionament de l'aeroport de Barcelona a escala intercontinental, perdut per culpa de la pandèmia.

A part d'això, a l'hora de recuperar les rutes suspeses a causa de la pandèmia de la Covid, l'aeroport ha establert 14 destinacions internacionals prioritàries, sis de connectivitat addicional i tres noves destinacions. Ara bé, CDRA avisa que els costos de les PCR o les vacunes poden obstaculitzar la recuperació de la normalitat al Prat i alhora veu més difícil recuperar els vols per feina que els d'oci.

connectivitat el prat

Destinacions internacionals prioritàries de l'aeroport del Prat

A més de recuperar les rutes suspeses per la pandèmia, el Comitè manté el seu compromís de portar noves rutes a Barcelona i segons el pla, els pròxims dos anys estaran encarats a recuperar rutes, i els dos següents a l'exploració de noves oportunitats. També en el final del període del pla estratègic el CDRA planteja aconseguir "noves connexions prioritàries fins ara no servides, l'entrada de nous operadors i l'augment de freqüències".

Ara bé, tot i la presentació d'aquest pla, el CDRA avisa que durant els pròxims anys les companyies encara presentin algun canvi d'estratègia i fins i tot reestructuracions en el sector que puguin accelerar la connectivitat de Barcelona i oferir-li noves oportunitats.

L'aeroport començar a recuperar l'activitat

Segons informa el CDRA, el Prat, "està mostrant signes de recuperació" dins del context europeu. De fet, asseguren que ara mateix ocupa la 15a posició dins del rànquing dels aeroports europeus amb més trànsit durant la primera quinzena d'abril. 

Tot i això, alerten, la recuperació també segueix un procés lent, amb una mitjana d’un 78,3% menys d’operacions durant la setmana del 12 al 18 d’abril en comparació amb el mateix període del 2019. Per exemple, mentre que el 18 d’abril del 2019 hi va haver 1.035 vols a l’aeroport català, el mateix dia d’aquest any la xifra fou només de 246. Tot i això, les instal·lacions han recuperat destinacions a Amèrica, Àsia, l'Orient Mitjà i l'Àfrica.

Actualment, l’aeroport opera vols a dues destinacions americanes, Miami (American Airlines) i Buenos Aires (LEVEL). Amb Àsia, l'aeroport ha restablert la ruta a Singapur (Singapore Airlines) i amb l’Orient Mitjà, a Doha (Qatar Airways), a Dubai (Emirates) i Abu Dabi (Etihad). Pel que fa a l’Àfrica, l’aeroport ha reprès les connexions amb El Caire (Egypt Air), Dakar (Senegal Airlines, via Casablanca) i Banjul (Vueling), a més a més de les rutes amb Marroc, temporalment suspeses per les autoritats marroquines, a Casablanca (Air Arabia 5 Maroc i Royal Air Maroc), a Fez (Air Arabia Maroc), Marràqueix (Air Arabia Maroc i Ryanair), a Nador (Air Arabia Maroc) i Tànger (Air Arabia Maroc i Royal Air Maroc).