La multinacional sevillana Persán, líder europeu a la producció i comercialització de detergents i suavitzants, va tancar el 2023 amb una facturació rècord de 811 milions d'euros. Una dada que suposa un creixement respecte a l'exercici anterior d'un 22% i que la companyia tripliqui els seus ingressos en els quatre últims anys: el 2019 va acabar l'exercici amb 290 milions d'euros; aquesta xifra es va elevar fins als 423 milions el 2020, 503 el 2021 i finalment els 665 milions amb què va tancar el 2022.

Així mateix, l'empresa va aconseguir acabar l'últim exercici amb un ebitda de 55 milions d'euros. Una evolució positiva que ha permès recuperar a Persán el perdut en els anys 2021 i 2022 per la conjuntura inflacionària al mercat de les matèries primeres i l'energia.

El creixement de la companyia presidida per Concha Yoldi i que té com CEO a Antonio Somé s'explica a partir de l'augment en les vendes de totes les seves categories de productes. D'aquesta manera, ha consolidat el seu lideratge a nivell europeu en cura de la llar i ha augmentat la seva quota de negoci al sector de la cura personal. El pla d'internacionalització de l'empresa iniciat el 2019 ha contribuït a aquest progrés, en afavorir l'arribada dels seus articles als cinc continents.

De manera paral·lela, la multinacional manté el seu compromís amb el desenvolupament de les seves fàbriques de Sevilla, Polònia i França, ja que el 2023 va invertir un total de 46 milions d'euros. Es pot destacar l'acabament i posada en marxa de la nova planta de Wróblowice, a Polònia, i la construcció de la nova fàbrica d'ampolles de Sevilla. En els últims tres anys, la inversió per a la modernització dels seus centres de treball ha superat els 100 milions d'euros.

Medi ambient

Persán continua apostant per la sostenibilitat amb un enfocament global ESG. Una estratègia que li ha permès implantar polítiques de desenvolupament que reverteixen en el benestar dels seus empleats i de la seva cadena de valor, un model de governança que integra la sostenibilitat en el dia a dia de l'empresa i la inversió en tecnologies que redueixen la seva empremta ambiental.

L'esforç de la companyia en aquest apartat li ha servit per renovar el 'Sello Reduzco'. Aquest distintiu és atorgat pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic del Govern d'Espanya i reconeix a entitats que han aconseguit una disminució sostinguda de la seva empremta de carboni. En el cas de Persán, el Ministeri va avalar que les seves emissions es van reduir en un 14% en un trienni.

Així mateix, la Fundació Persán ha aconseguit 122 insercions laborals de persones aturades. L'entitat social constituïda el 2006 ha centrat la seva activitat en la inserció laboral, l'acció social directa contra la pobresa i la promoció de valors. De les accions dutes a terme l'any passat sobresurt el començament de la fase d'emancipació del Centre d'Educació Integral-Persán (CEI-Persán).

El CEO de Persán, Antonio Somé, ha posat de relleu les dades de l'exercici 2023: "Continuem apropant-nos a l'objectiu proposat fa uns anys de ser una empresa 'one billion'. Hem d'estar satisfets dels resultats obtinguts i per aquesta raó cal felicitar els nostres empleats i agrair la seva ajuda a tots els stakeholders. Continuem enfocats en els nostres objectius a llarg termini i ja estem elaborant el Pla Estratègic per als propers tres anys que consolidarà el nostre lideratge a Europa i ens expandirà a altres geografies".