Pelayo transforma la seva marca en un procés en què han participat totes les direccions de la companyia. La companyia va assenyalar que aquest canvi sorgeix com una resposta anticipada a les noves necessitats de les persones, la qual cosa suposa una revolució en la forma d'entendre les assegurances i la relació amb els clients.

En un context en el qual el client és més exigent, compara i analitza a l'hora d'escollir una assegurança, la companyia decideix posar el diàleg al centre de la seva estratègia per poder oferir solucions personalitzades, aconseguir més fidelització i millorar l'experiència del client, sent l'objectiu últim ser reconeguts com a líders en aquest camp.

"Un procés de canvi del qual la nova imatge és només la punta de llança", destaca, ja que la companyia d'assegurances està immersa en un procés de transformació de companyia emmarcat en el pla de negoci triennal per evolucionar cap a un nou model de relació i ser una companyia més àgil, compromesa i propera.

Pelayo indica que afronta així el futur volent convertir-se en la companyia d'assegurances de referència, sent a prop de les persones i oferint respostes clares, reals i directes. "D'aquesta manera, demostra la seva capacitat resolutiva, posant la innovació en el centre del seu negoci i amb el clar compromís d'acompanyar clients i mediadors de principi a final".

Pelayo

Diàleg com a fil conductor

Per a això, dins de la nova estratègia de Pelayo, el diàleg se situa en el centre i no només amb clients i col·laboradors, sinó també amb tots els empleats que han estat claus en aquest procés de transformació, impulsat des de dins, per ser una companyia amb una cultura molt més àgil i innovadora.

"Des de l'inici del projecte, fa més d'un any, vam tenir clar que la marca era una aposta estratègica per a la companyia i una peça fonamental per poder impulsar la transformació empresarial de Pelayo. Per això, la definició del concepte estratègic 'de tu a tu', juntament amb els nostres valors: agilitat, compromís i proximitat, van ser la clau per activar el diàleg a través de la nostra marca", explica Emma Ruiz de Azcárate, directora de Màrqueting de Pelayo.

Tot aquest procés ha estat liderat per l'equip de màrqueting, de la mà de la consultora BrandFor i ha permès comprendre les fortaleses de la marca Pelayo i estudiar com superar els reptes que la firma té per davant per ser cada vegada més rellevant i diferencial al mercat.

Precisament, el treball en equip ha estat el que ha ajudat la companyia d'assegurances a entendre que l'oportunitat per a Pelayo està "a convertir-se en un veritable aliat dels clients, mediadors i empleats, amb el que es pot parlar i en el que es pot confiar".

La companyia subratlla que el resultat és una nova estratègia i imatge de marca molt més moderna i dinàmica, que reflecteix "a una nova Pelayo que escolta i dialoga, amb un estil i una personalitat més propera, vitalista i dinàmica. Així, la nova identitat és més sòlida, transparent i funcional, la qual cosa permet guanyar visibilitat alhora que transmet el seu nou caràcter."

Aquesta nova imatge se n'anirà a poc a poc implementant en tots els punts de contacte de Pelayo "per transmetre una experiència de marca homogènia i on el diàleg serà el veritable protagonista".