Pedro Sánchez s'ha reunit amb el president de la Comunitat de Madrid, Ángel Garrido, i li ha promés nombroses millores en infraestructures per a aquest territori. Entre elles hi destaca una inversió de 6.000 milions d'euros per a la renovació de la xarxa de rodalies de la capital espanyola, la meitat per a la renovació dels combois. El Ministeri de Foment s'ha compromés també a nomenar un coordinador de Rodalies que s'encarregui d'articular les relacions entre ADIF i Renfe. Paral·lelament, Sánchez ha informat Garrido que la Sociedad Estatal de Infraestructuras de Transporte Terrestre continuarà gestionant les carreteres radials de peatge a l'espera que es tornin a privatitzar.

Els incompliments de Sánchez

En canvi, el govern central ha mantingut sempre un nivell molt baix d'inversió en les estructures ferroviàries catalanes. La Generalitat no deixa de denunciar l'incompliment dels acords signats pel govern central i fins i tot ha interposat algun contenciós administratiu per aquest tema. El conseller de Territori, Damià Calvet, assegura que l'Estat només ha pagat un 13% de les inversions a les quals es va comprometre quan es va efectuar el traspàs de rodalies a la Generalitat, fa 10 anys. No s'ha implementat el Corredor de la Mediterrània, tot i que es considerava un projecte prioritari a nivell europeu. I algunes de les obres promeses, que ja haurien d'estar finalitzades, no hi ha forma de que avancin. L'estació de la Sagrera acumula retards i la connexió del tren amb l'aeroport del Prat no para de retardar-se. A més a més hi ha pendent el soterrament del tren a alguns trams urbans, especialment a Montcada, on ja s'han produït molts accidents mortals.