L'aliança entre Renault, Nissan i Mitsubishi ha anunciat aquest dimecres que es repartirà zones geogràfiques d'influència i el lideratge en determinats segments del mercat i tipus de vehicle per reduir en un 40% els seus costos. La decisió implica que la francesa Renault sigui l'encarregada del negoci a Europa, cosa que no aclareix encara què passarà amb les plantes de Nissan a Barcelona i augmenta els dubtes sobre el seu futur.

Nissan pretén centrar-se en el negoci a la Xina, Amèrica del Nord i el Japó, mentre que Mitsubishi liderarà l'aliança al sud-est asiàtic i Oceania. Les tres empreses preveuen que aquest sistema impliqui que prop del 50% dels models de l'Aliança siguin desenvolupats i produïts pel líder de cada zona el 2025.

 

L'Aliança entre Renault, Nissan i Mitsubishi ha acordat definir diferents parts del món com a "regions de referència" per a cada empresa, amb l'objectiu de ser "entre els més competitius", segons han indicat en un comunicat.

Amb cada automobilística com a referent en la seva regió, es repartiran també segments de negoci. Així, Nissan liderarà la renovació dels totcamins C-SUV a partir del 2025, els de mida mitjana (Qashqai), mentre que la renovació del segment de totcamins B a Europa, els petits, el portarà Renault (Juke, Renault Captur). Això implica que la planta de Nissan a Sunderland (Regne Unit), que produeix precisament el Qashqai i el Juke, té més bones perspectives de futur que la de Barcelona, que està amb una producció actualment molt baixa i centrada en al furgoneta elèctrica. Renault també té fàbriques a Espanya: a Palència, Valladolid i Sevilla.

I és que l'Aliança també es reparteix el desenvolupament de plataformes o nous sistemes, destinant per exemple a Nissan els vehicles autònoms. Renault liderarà les tecnologies de cotxes connectats basats en la plataforma Android i Nissan ho farà a la Xina, mentre que la francesa també es quedarà amb el negoci de l'arquitectura central del cotxe elèctric.