L'ecosistema emprenedor català està en auge, cada cop són més les empreses i les persones que pensen en Barcelona, i Catalunya per llançar les seves idees. Aquest és el cas de DocFarma, una nova empresa presentada aquest dimarts i impulsada per Nuclio, que busca democratitzar i digitalitzar el sector farmacèutic. DocFarma, a més, també busca ser una empresa d'assistència domiciliària per millorar la salut de les persones i optimitzar els recursos sanitaris. Concretament, el que permet DocFarma a l'usuari és demanar medicaments a un assistent domiciliari de manera ràpida i senzilla i poder-los rebre a casa, veure l'estoc de les farmàcies i també rebre recordatoris per tal de seguir la medicació entre d'altres, en definitiva, és un nou canal d'interacció entre pacients i farmàcies.

Durant la presentació, la fundadora i CEO de DocFarma, Tania Rodríguez, ha insistit que el projecte neix amb el propòsit de democratitzar la sanitat, és a dir, que tots els pacients puguin accedir al seu tractament independentment de les seves possibilitats econòmiques i socials. “Existeixen molts col·lectius, com a mares solteres o gent amb problemes de mobilitat, que no poden organitzar-se per a recollir la medicació que necessiten ni tenen recursos econòmics per a permetre's un assistent, per la qual cosa estan injustament desemparats”, explica Rodríguez. A més d'encapçalar el projecte, Rodríguez és farmacèutica i va ser professora d'Estratègia de Màrqueting i Conducta del Consumidor en ESADE durant 10 anys.

Tot plegat, s'articula a través d'un software que permet posar en contacte a les farmàcies i els usuaris per millorar la seva comunicació. Per una banda, s'instal·la un programa a cada farmàcia i els usuaris es descarreguen una aplicació s'instal·la, això permet que l'establiment pugui anar fent recordatoris al client de quan ha d'anar a buscar la seva medicació i fins i tot quan se l'ha de prendre. Tot plegat, amb l'objectiu de trobar una millor atenció al pacient i reduir els costes de les farmàcies.

Ronda de finançament a la vista

La companyia ha invertit 250.000 € en el llançament del producte i obrirà una ronda d'un milió d'euros en els pròxims mesos per seguir ampliant el projecte i el seu creixement. Avui dia, opera amb 100 farmàcies de Barcelona i preveu arribar a les principals ciutats espanyoles durant el tercer quadrimestre de l'any. El seu propòsit és donar servei en tot el país i convertir-se en la principal farmàcia assistencial creada per farmacèutics.