Naturgy preveu invertir 920 milions d'euros a través d'UFD, la seva filial de distribució elèctrica, per impulsar la seva digitalització i la transició energètica. La multinacional energètica ha precisat en un comunicat que aquest paquet d'inversions correspon al període 2021-2024 i que dona continuïtat a l'"esforç inversor" realitzat en els últims anys per "reforçar la xarxa i millorar la qualitat del subministrament fins i tot convertir les seves xarxes elèctriques a Espanya en una de les més modernes, competitives i eficients en l'àmbit europeu".

Un terç del pla total d'inversions estarà dedicat a la digitalització de les xarxes, un altre a la integració de nova generació renovable i una altra tercera part a la connexió de nous consumidors, amb l'objectiu de dotar de més intel·ligència a les xarxes d'UFD per millorar la qualitat de subministrament i permetre als usuaris gestionar el seu consum de forma més sostenible i eficient.

Per àrees, el pla destinarà al voltant del 60 % de les inversions a reforçar les xarxes elèctriques i millorar la qualitat del subministrament a Galícia i un 40 % a la zona centre del país (Comunitat de Madrid, Castella-La Mancha i Castella i Lleó, principalment).

El director general de Gestió de l'Energia i Xarxes Naturgy, Pedro Larrea, ha destacat que la transició energètica és una "oportunitat" per a Naturgy, per la qual cosa la companyia "està immersa en un procés de transformació que implica, entre altres aspectes, continuar impulsant la digitalització de la xarxa de distribució elèctrica". "Aquest impuls permetrà introduir millores en la seva operació, millorar la qualitat del subministrament i proporcionar als nostres clients serveis digitals i més respectuosos amb el medi ambient", ha afegit.

De fet, es pot apuntar que les inversions realitzades per Naturgy en els últims anys han permès millorar substancialment el temps d'interrupció equivalent de la potència instal·lada en mitja tensió (TIEPI), el principal indicador de la qualitat del servei. A més, el 2020, el TIEPI de les xarxes d'UFD a Espanya va millorar un 6,3% respecte al valor registrat el 2019, reduint-se de 42 a 40 minuts.

UFD és el tercer distribuïdor d'electricitat més gran al mercat espanyol, i al tancament de 2020 donava servei a 3,8 milions de clients a Espanya, un 0,4 % més que el 2019.