Mercadona va tancar l'exercici 2021 amb un benefici de 680 milions d'euros, un 6% menys que el 2020, per l'impacte, entre altres factors, de l'augment dels preus de les matèries primeres i el transport, encara que va augmentar les seves vendes brutes en un 3,3% fins a 27.819 milions. El president de la companyia, Juan Roig, ha insistit en la presentació dels resultats anuals de Mercadona en el seu concepte de benefici "compartit", que ha xifrat en 1.400 milions, en sumar a aquests 680 milions els 375 milions en primes als treballadors i els 345 milions en impostos. La quota de mercat el 2021 va ser del 27,1%, un 0,8% més.

Segons Juan Roig, a l'escenari "predictible" amb la gestió de la covid-19 apresa el 2020 s'ha sumat la sisena ona de la pandèmia, amb un 5% dels treballadors encomanats, al voltant de 5.000, i l'augment dels costos en energia (+36 %), matèries primeres (+28%) i transport (+65%), i un IPC entorn del 5%. La companyia, ha explicat, ha tingut una pujada de preus mitjana|mitja de només el 2% el 2021, amb una reducció del marge del 0,4% i un impacte de 100 milions d'euros. També s'ha referit a la guerra d'Ucraïna: ha condemnat el conflicte bèl·lic i ha assegurat que el proveïment de productes està assegurat.

Més botigues i negoci en línia

Juan Roig ha detallat que Mercadona ha contribuït l'any passat en el pagament d'impostos amb 345 milions en el de societats i 787 milions en Seguretat Social, a més de 395 milions en IRPF i 333 milions en IVA. El 2021, la companyia ha obert 79 establiments, ha tancat 58, ha emprès 84 reformes. Així, ha acabat l'exercici amb un total de 1.662 botigues. La inversió en locals, reformes logístiques i transformació digital ha estat de 1.200 milions d'euros.

Juan Roig Mercadona cedida Mercardona

Juan Roig, president de Mercadona / Mercadona

En relació amb el negoci en línia, el president de Mercadona ha expressat la seva satisfacció amb el web, a través del qual s'han facturat 510 milions d'euros. El negoci online compta amb tres centres logístics (València, Barcelona i Madrid) i la previsió d'obrir-ne dos de nous aquest any, un a Alacant en el primer semestre i un altre a Sevilla en la segona meitat de l'any. "Estem satisfets amb l'online; avui és rendible", ha assegurat Roig.

 

Aposta per la igualtat

La plantilla total s'ha situat en 96.000 treballadors, amb una creació de mil llocs de treball l'any 2021, un índex de rotació del 2% i 93 milions d'euros invertits en formació. Juan Roig subratllat l'aposta per la igualtat de la companyia, amb un 61% de dones a la plantilla, de les quals el 45% són directives. També ha subratllat el tancament els diumenges i la millora per als empleats amb un horari mensual per al personal en botiga i calendari anual de lliurances. Respecte al negoci a Portugal, Juan Roig ha explicat que compten amb 2.500 treballadors, un bloc logístic i un altre en construcció, 29 botigues i 415 milions de vendes.

En una altra categoria impulsada per la covid, els productes "llestos per menjar", ha reconegut que encara han de "guanyar-li diners", està disponible actualment a 825 botigues i estan buscant nous proveïdors". En total, Mercadona compta amb 1.500 proveïdors, set departaments de compres i dos de prescripció, que sumen 1.200 persones, "perquè el client encerti en comprar".