Mango obrirà la seva primera megastore a Cuba a finals d'any, situada a Manzana Gómez, al centre històric de l'Havana, i que serà el seu segon establiment al país caribeny, on va desembarcar fa 20 anys amb una botiga a la mateixa capital.
Així, Mango comptarà amb dos establiments a l'Havana, seguint la seva estratègia de creixement a Llatinoamèrica, han explicat a Europa Press fonts de la companyia, que és present a Cuba des del 1996. "Obrim la nostra primera botiga en el moment en què vam veure l'oportunitat. La 'marca Espanya' ha tingut sempre prestigi a l'illa", ha indicat un portaveu de la firma de moda amb seu a Palau-Solità i Plegamans (Vallès Occidental) i presencia a tot el món.
Obertura de fronteres
"En aquest moment, amb la progressiva obertura de les fronteres, veiem de nou l'oportunitat de fer un salt qualitatiu i presentar la nova imatge i les noves línies de la companyia", ha afegit. La nova 'megastore' de Cuba inclourà les línies Woman i Man, i s'emmarca "en la progressiva obertura del país i la construcció de noves infraestructures comercials".
En els últims tres anys, Mango, fundada el 1984 per l'empresari Isak Andic, alhora el seu accionista més gran, ha obert més de 170 'megastores' a tot el món, 63 d'elles durant l'any passat. Això ha suposat sumar anualment 100.000 metres quadrats i transformar en un temps rècord el 24% de la seva superfície comercial total. El 2015, la firma de moda catalana va tancar l'exercici amb unes vendes de 2.327 milions d'euros, un 15,3%, i un benefici de quatre milions.
