En els últims anys, Madrid s'ha consolidat com una de les grans destinacions europees del luxe. Segons dades del Barnes City Index 2025, la capital espanyola encapçala el rànquing de les ciutats més cobejades entre els qui tenen un patrimoni net superior als 30 milions de dòlars. Per davant de Dubai, Miami i Mònaco, Madrid s'ha convertit en una destinació prèmium per a aquells que busquen experiències d'alta gamma i una àmplia oferta gastronòmica i cultural.

L'interès dels viatgers internacionals per Madrid procedeix en gran manera de turistes d'alt poder adquisitiu, amb especial protagonisme de visitants asiàtics. La ciutat ha reforçat aquesta aposta amb l'obertura d'hotels de superluxe i la inauguració d'espais comercials d'alta gamma, en el marc de la campanya 'Madrid 7 Estrelles, la millor botiga del món', impulsada per la Comunitat Madrid.

Segons l'informe 'El turista d'elit', elaborat per Global Blue per a Cercle Fortuny, la despesa dels visitants extracomunitaris es va disparar un 164% entre juny de 2023 i maig de 2024, fins a assolir els 2.500 milions d'euros en compres, un 40% més que abans de la pandèmia.

El comerç exclusiu a Madrid es concentra en enclavaments com la Galeria Canalejas i la Milla de Oro, que recorre els emblemàtics carrers de Serrano i Ortega i Gasset, on s'agrupen les principals firmes de moda i joieria internacional. A aquesta oferta consolidada se suma l'experiència diferencial que aporten els grans magatzems de luxe, com El Corte Inglés de Castellana i Serrà, que ofereixen serveis exclusius de personal shopper, sales VIP, gastronomia selecta i gestió de tax free.

El creixement de la metròpoli com a destinació de luxe ha estat acompanyat per una expansió de la seva oferta hotelera. En els últims anys, reconegudes cadenes internacionals han obert a la capital, amb allotjaments que destaquen per la seva exclusivitat i un servei excepcional. La recent inauguració de The Madrid Edition, a escassos metres de la Porta del Sol, o el pròxim hotel boutique que acollirà l'edifici Metròpolis del carrer Alcalá són només alguns exemples de les noves incorporacions al panorama dels grans hotels de luxe a Madrid.

El reconeixement de Madrid com a epicentre del luxe també inclou la seva oferta gastronòmica, amb xefs i restaurants premiats que eleven l'experiència culinària. Restaurants com KŌ By 99 Sushi Bar, Kabuki o el recent Makoto Madrid s'han adaptat al perfil cosmopolita dels nous turistes, fusionant la cultura asiàtica i mediterrània, i acompanyant les seves propostes amb begudes prèmium, cada vegada més demandades, de cases internacionals com Suntory Global Spirits, que compta amb marques com els whiskies Hibiki i Yamazaki o la ginebra Roku. S'hi sumen establiments com Chispa Bistró i VelascoAbellà, que han ingressat recentment la llista de restaurants madrilenys distingits per la Guia Michelin, juntament amb referents ja consolidats com DiverXO, Coc i Deessa.

© SERVIMEDIA. Aquest contingut pertany a Servimedia. La seva difusió està permesa únicament als clients d'aquesta agència de notícies, sempre que s'esmenti Servimedia com a font o autor. Tots els drets estan reservats. Està prohibida la seva distribució o comunicació pública per part de tercers, independentment del mitjà o format utilitzat.